Wavemaker: widzowie doceniają zmiany w NTC, kanały z MUX-8 budują rozpoznawalność, HBO i Discovery na „multipleksie marzeń” [badanie]

Polscy telewidzowie na multipleksie marzeń chcieliby mieć Discovery, National Geographic i HBO, a gdyby musieli zrezygnować z jakichś kanałów naziemnych na rzecz nowych, najczęściej usunęliby z oferty Trwam, Polo TV i TVP1 – pokazuje Projekt Cyfrowizja IV agencji Wavemaker.
O autorze
1 min czytania 2019-02-01

Telewidzowie doceniają kierunek zmian w ofercie naziemnej TV cyfrowej, pokazuje Projekt Cyfrowizja IV, cykliczne badanie agencji Wavemaker. 68 proc. wszystkich widzów, a 71 proc. widzów odbierających jedynie TV naziemną, uważa, że jest ona raczej lub zdecydowanie lepsza niż kiedyś. Oznacza to nieznaczną poprawę w stosunku do poprzedniej fali badania.

Coraz większą popularność zyskują 4 kanały z ósmego multipleksu, które po trudnym debiucie sprzed ponad roku są już kojarzone przez przynajmniej 41 proc. (wynik telewizji WP) badanych. Największą rozpoznawalność wśród tych stacji zbudowała Nowa.

Jeśli jednak spojrzeć na ocenę atrakcyjności kanałów z MUX-8, to wśród widzów, którzy znają daną stację, najlepszy wynik oraz największą poprawę w stosunku do poprzedniej fali badania, odnotowała WP. Według 58 proc. badanych kojarzących WP jej oferta jest zdecydowanie lub raczej ciekawa.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Choć widzowie wysoko oceniają naziemną telewizję cyfrowa, wciąż jako deficytowe obszary w jej ofercie programowej wskazują zagraniczne filmy, dokumenty i zagraniczne seriale. Co trzeci badany przez Wavemaker mężczyzna uważa też, że NTC oferuje za mało sportu.

Spójny z tymi wskazaniami pozostaje ranking najbardziej pożądanych kanałów w naziemnej telewizji. Na swoim „multipleksie marzeń” widzowie najchętniej umieszczali filmowe kanały premium (HBO, Canal+), mocne marki kanałów popularno-naukowych (Discovery, National Geographic) i stacje sportowe.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Gdyby uzupełnienie oferty NTC miało się wiązać z zamianą obecnych tam teraz kanałów na inne, polscy widzowie najchętniej zrezygnowaliby z TV Trwam, Polo TV oraz TVP1, która po raz pierwszy tak wysoko uplasowała się w rankingu negatywnych wskazań.

Jednak jak pokazuje badanie Wavemaker, stosunek do głównych anten publicznego nadawcy jest wśród polskich widzów mocno spolaryzowany. Dla niemal co piątego telewidza stacje TVP1 i TVP2 są na tyle ważnym elementem oferty, że wymieniają je w gronie kanałów, których brakowałoby im najbardziej, gdyby zniknęły z oferty. To wynik wyraźnie niższy niż dla ogólnopolskich anten komercyjnych wskazywanych przez 34 proc. widzów jako najtrudniej zastępowalny element oferty NTC.

Agencja Wavemaker zrealizowała badanie Projekt Cyfrowizja IV pod koniec października 2018 r. na próbie 1,5 tys. polskich telewidzów z dostępem do internetu.