W punktach Stop Cafe na stacjach paliw Orlen dostępne są aż 3 w pełni wegańskie przekąski na ciepło – 100% roślinne hot-dogi, “kultową” bułkę z pieczarkami oraz wrapa z falafelem, który przy odpowiednim doborze sosów również spełni oczekiwania wegan i wegetarian. Sieć Orlen podejmuje także aktywne działania w celu promocji zdrowszych, roślinnych alternatyw mięsa prowadząc w mediach społecznościowych kampanie promocyjne roślinnych przekąsek dostępnych w Stop Cafe.
W ślad za PKN Orlen poszła firma Anwim S.A., właściciel sieci stacji Moya, wdrażając w dwóch lokalizacjach roślinne burgery. Ciepłą przekąskę w podróży można zjeść również na stacjach Lukoil, które oferuje burgery z kotletem z fasoli lub ciecierzycy.
Zobacz również
Wśród badanych podmiotów, jedynie w kawiarniach Wild Bean Cafe przy stacjach BP podróżni mogą wybrać napój sojowy jako dodatek do kawy. Żadna z poddanych badaniu stacji nie oferuje natomiast słodkich przekąsek w roślinnej wersji. Grupa Lotos S.A. nie wykazała do tej pory zainteresowania produktami wegańskimi na swoich stacjach, podobnie w punktach gastronomicznych przy stacjach Shell czy na stacjach Circle K – osoby zainteresowane roślinnym jedzeniem mogą tam liczyć jedynie na przekąski takie jak chipsy, czy paluszki.
– Wchodząc w 2019 rok także sieci stacji benzynowych powinny stawać się coraz bardziej klientocentryczne i aktywnie odpowiadać na coraz mocniej słyszalne głosy fleksitarian, wegan i wegetarian. PKN Orlen otwierając się na potrzeby swoich klientów zyskał nie tylko sympatię bardzo lojalnej grupy konsumenckiej, ale objął pozycję lidera innowacji w swojej branży, również na skalę europejską. Producenci żywności coraz chętniej adresują gotowe roślinne produkty do branży HoReCa i bez problemu można zaopatrzyć się w gotowe roślinne burgery czy bezjajeczny majonez, a wszyscy kluczowi dystrybutorzy żywności oferują co najmniej kilka rodzajów napojów roślinnych, ujęcie w ofercie dań wegańskich nie powinno stanowić problemu – twierdzi Maciej Otrębski, strategic partnerships manager w kampanii RoślinnieJemy
The Economist wskazuje weganizm jako kluczowy trend 2019 roku – raport RoślinnieJemy otwiera dyskusję na temat zwiększania liczby dań roślinnych, takżę na stacjach benzynowych.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Cały raport dostępny jest na stronie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing