ShopAlike: Polacy w czołówce najwolniej kupujących w internecie [badanie]

Najmniej czasu poświęcamy na zakup odzieży wierzchniej – nieco ponad godzinę, a najwięcej na kupno odzieży przeciwdeszczowej dla dzieci – ponad 12 dni – wynika z najnowszego badania ShopAlike „Od kliknięcia do zakupu 2019”.
O autorze
2 min czytania 2019-02-15

Polacy coraz częściej cenią sobie wygodę związaną z zakupami online. Według raportu „E-commerce w Polsce”, coraz więcej polaków decyduje się na zakupy przez internet. Odesetek Polaków kupujących w internecie wzrósł w stosunku do ubiegłorocznego badania i wyniósł 56 proc. (54 proc. w 2017 roku). I choć do krajów Europy Zachodniej jeszcze trochę nam brakuje (dla porównania w Wielkiej Brytanii, czy w Niemczech odsetek ten przekracza 80%), to z pewnością mamy do czynienia z rosnącym zaufaniem do tej formy zakupów, która jest dla nas również dużo wygodniejsza, ale czy aby na pewno szybsza?

Jak długo podejmujemy decyzje?

Zespół ShopAlike przyjrzał się temu aspektowi, by odpowiedzieć na pytanie, jak długo zajmuje nam podjęcie decyzji o zakupie poszczególnych produktów. W badaniu „Od kliknięcia do zakupu 2019” porównano zakupowiczów z 13 europejskich krajów (obok Polski także Niemiec, Austrii, Holandii, Czech, Słowacji, Danii, Finlandii, Francji, Hiszpanii, Węgier, Włoch i Szwecji). Wszyscy dokonywali zakupów za pośrednictwem platformy. Pod uwagę wzięto czas od pierwszego obejrzenia produktu do jego zakupu.

Od 1 godziny do 17 dni!

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Najmniej czasu poświęcamy na zakup odzieży wierzchniej (płaszczy i kurtek) – nieco powyżej jednej godziny, a także koszy piknikowych (niecałe 5 godzin), czy gier kasynowych (ponad 15 godzin).

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Co ciekawe na zakup okularów przeciwsłonecznych poświęcamy 3 razy więcej czasu niż na zakup krzesła. Najbardziej czasochłonną kategorią produktów były produkty dziecięce – kombinezony (ponad 12 dni), foteliki do samochodu (ponad 14 dni), czy wreszcie odzież przeciwdeszczowa dla dzieci (ponad 17 dni). W tym przypadku decyzja jest, jak widać, dobrze przemyślana.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

W których krajach kupuje się najwolniej i najszybciej?

Europejczyk potrzebuje przeciętnie około 5 dni, 14 godzin i 7 minut by dokonać zakupu online. W niektórych krajach dzieje się to szybciej. Finowie czy Austriacy potrzebują na to nieco ponad 3 dni. Najwolniejsi są natomiast Słowacy (8 dni, 6 godzin), Czesi (7 dni, 13 godzin) i Polacy (7 dni, 10 godzin). Dlaczego tak się dzieje? Być może wyniki wskazują na nasze niezdecydowanie, a może właśnie na dogłębną analizę oferty? Trudno powiedzieć.

Jak kupują Polacy?

Z badania wynika, że grupą produktów, którą kupujemy najszybciej są buty, torby oraz elementy wyposażenia wnętrz. Niecałe 2 godziny zajmuje Polakom zakup chodaków, do 3 godzin jesteśmy w stanie kupić torby termoizolacyjne. Nieco powyżej 5 h trwa proces zakupowy armatury łazienkowej czy plakatów. Najwolniej zaś wybieramy odzież i akcesoria modowe. Najdłuższy proces zakupowy miały kombinezony (aż 21 dni), torebki (19 dni) i płaszcze (18 dni).

źródło: ShopAlike.pl