Polacy coraz częściej cenią sobie wygodę związaną z zakupami online. Według raportu „E-commerce w Polsce”, coraz więcej polaków decyduje się na zakupy przez internet. Odesetek Polaków kupujących w internecie wzrósł w stosunku do ubiegłorocznego badania i wyniósł 56 proc. (54 proc. w 2017 roku). I choć do krajów Europy Zachodniej jeszcze trochę nam brakuje (dla porównania w Wielkiej Brytanii, czy w Niemczech odsetek ten przekracza 80%), to z pewnością mamy do czynienia z rosnącym zaufaniem do tej formy zakupów, która jest dla nas również dużo wygodniejsza, ale czy aby na pewno szybsza?
Jak długo podejmujemy decyzje?
Zobacz również
-
Centralizacja i personalizacja: podwójna moc obsługi klienta w social media [WEBINAR]
-
#PrzeglądTygodnia [6-12.09.24]: NowyMarketing Podcast o strategii miast, marketerzy a współpraca Roblox i Shopify, ekologia w marketingu wg jurorów Effie Poland
-
#PolecajkiNM cz. 23: The LIONS Creativity Report 2024, „Wyprostuj spojrzenie”, NotebookLM, Open AI o1
Zespół ShopAlike przyjrzał się temu aspektowi, by odpowiedzieć na pytanie, jak długo zajmuje nam podjęcie decyzji o zakupie poszczególnych produktów. W badaniu „Od kliknięcia do zakupu 2019” porównano zakupowiczów z 13 europejskich krajów (obok Polski także Niemiec, Austrii, Holandii, Czech, Słowacji, Danii, Finlandii, Francji, Hiszpanii, Węgier, Włoch i Szwecji). Wszyscy dokonywali zakupów za pośrednictwem platformy. Pod uwagę wzięto czas od pierwszego obejrzenia produktu do jego zakupu.
Od 1 godziny do 17 dni!
Najmniej czasu poświęcamy na zakup odzieży wierzchniej (płaszczy i kurtek) – nieco powyżej jednej godziny, a także koszy piknikowych (niecałe 5 godzin), czy gier kasynowych (ponad 15 godzin).
#PolecajkiNM cz. 23: The LIONS Creativity Report 2024, „Wyprostuj spojrzenie”, NotebookLM, Open AI o1
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Co ciekawe na zakup okularów przeciwsłonecznych poświęcamy 3 razy więcej czasu niż na zakup krzesła. Najbardziej czasochłonną kategorią produktów były produkty dziecięce – kombinezony (ponad 12 dni), foteliki do samochodu (ponad 14 dni), czy wreszcie odzież przeciwdeszczowa dla dzieci (ponad 17 dni). W tym przypadku decyzja jest, jak widać, dobrze przemyślana.
W których krajach kupuje się najwolniej i najszybciej?
Europejczyk potrzebuje przeciętnie około 5 dni, 14 godzin i 7 minut by dokonać zakupu online. W niektórych krajach dzieje się to szybciej. Finowie czy Austriacy potrzebują na to nieco ponad 3 dni. Najwolniejsi są natomiast Słowacy (8 dni, 6 godzin), Czesi (7 dni, 13 godzin) i Polacy (7 dni, 10 godzin). Dlaczego tak się dzieje? Być może wyniki wskazują na nasze niezdecydowanie, a może właśnie na dogłębną analizę oferty? Trudno powiedzieć.
Jak kupują Polacy?
Z badania wynika, że grupą produktów, którą kupujemy najszybciej są buty, torby oraz elementy wyposażenia wnętrz. Niecałe 2 godziny zajmuje Polakom zakup chodaków, do 3 godzin jesteśmy w stanie kupić torby termoizolacyjne. Nieco powyżej 5 h trwa proces zakupowy armatury łazienkowej czy plakatów. Najwolniej zaś wybieramy odzież i akcesoria modowe. Najdłuższy proces zakupowy miały kombinezony (aż 21 dni), torebki (19 dni) i płaszcze (18 dni).
źródło: ShopAlike.pl