Rozrywka nadal w cenie
Serce i Rozum zbiera fanów i wycina do przodu stabilizując swoją pozycję największej polskiej strony na Facebooku. Nadal jednak to rozrywkowe Demotywatory i Kwejk pozostają najbardziej angażującymi stronami. Podobnie, do nich należą pierwsze miejsca rankingu według Liczby osób, które o tym mówią. Wśród najbardziej angażujących stron, największy procent zaangażowanych miały tak zwane „farmy fanów” o strategii opartej na żebrolajkach i nagminnie łamiące regulamin platformy. Pięciokrotnie więcej zaangażowanych użytkowników niż fanów miała strona „Japierdole, Idz PAN W CHUJ”.
Wypadki i wpadki
Kuba Wojewódzki pojawia się i znika – po niecałym miesiącu od usunięcia Facebookowej strony stęsknił się za fanami i założył obiecaną stronę, przy okazji nazywając się skromnie Królem TVN. Przez półtora tygodnia działania strona przekroczyła liczbę 40 tysięcy fanów. Dobry wynik szczególnie nie zaskakuje, jednak czas pokaże czy Kuba wróci do Sotrenderowych rankingów. A my zastanawiamy się, czy ktoś powiedział Kubie, że zamiast zakładać nowy profil może po prostu odzyskać stary.
Zobacz również
Nie tylko żebrolajki
Niestety nawet prący do przodu w szoku przyszłości mBank również czasem miewa wpadki, a bywa, że wylewny post niezadowolonego klienta rozbrzmi echem w Internecie… Na szczęście kryzys nie był aż tak bolesny, żeby dostać się do rankingu najlepszych postów, w którym także przyczaiła się niespodzianka. Od stycznia zeszłego roku, kiedy to na topie była sprawa ACTA, w rankingach top 5 polskojęzycznych postów znaczną większość stanowiły żebrolajki – „kto dopisze ostatni komentarz wygrywa”, „wciśnij L i zobacz co się stanie” lub ostatnio popularne „wpisz (podana treść) w komentarz i zobacz co się stanie”. Tym razem najpopularniejszym postem był post Fundacji DKMS poszukującej dawcy szpiku dla chorej na białaczkę Jagódki. Z kolei Star-Typ Sport obiecał pomoc w rehabilitacji Przemka Pełki, komentatora sportowego. Choć to też trochę „żebrolajk”, bo pieniądze rozdają za udostępnienia. W temacie ciekawych postów, ale w tym przypadku zza granicy, warto też wspomnieć zamierzoną lub nie reklamę piwa Żywiec na profilu Jeremy’ego Clarksona.
Zobacz raport >>>
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]