GroupM, spółka zarządzająca inwestycjami mediowymi agencji WPP oraz rozwojem technologii na potrzeby obsługiwanych przez nich reklamodawców, powołuje Izabelę Albrychiewicz na stanowisko CEO polskiego oddziału. Albrychiewicz, dotąd szefowa agencji Wavemaker, będzie kierowała największą polską grupą mediową, z ponad 30 proc.* udziałem w rynku. W nowej roli zadba zarówno o zaplecze negocjacyjne agencji WPP (Mediacom, Wavemaker, Mindshare), jak i rozwój wyspecjalizowanych usług dla marketerów.
Obowiązki Albrychiewicz w Wavemaker przejmie Paweł Gala, przez ostatnie lata partner zarządzający w regionie CEE. Gala pokieruje ponad 300-osobowym zespołem wyspecjalizowanym m.in. w planowaniu i zakupie mediów, analityce, badaniach rynku, tworzeniu treści oraz doradztwie biznesowym.
Zobacz również
– Izabela ze swoim zespołem stworzyła w Polsce silną, innowacyjną agencję, ze zdywersyfikowaną ofertą w obszarze mediów, treści i technologii. Z doświadczenia i wiedzy Izy będą teraz korzystali marketerzy obsługiwani przez GroupM i wszystkie firmy grupy. Z nowym szefem polskiego oddziału chcemy mocniej podkreślić, że GroupM to nie tylko inwestycje w media i zaawansowane technologie zakupowe, ale także szeroka oferta usług dla marketerów. Chcemy, by rynek lepiej poznał nasze rozwiązania w obszarze brand safety czy addressable TV – zapowiada Dominic Grainger, CEO GroupM na region EMEA.
– GroupM to gracz o dużym wpływie na rynek mediów, inwestujący co trzecią reklamową złotówkę w Polsce w imieniu topowych marketerów. Poza naturalnym entuzjazmem, czuję więc dużą odpowiedzialność płynącą z nowej roli. Chcę, żeby pod moim kierunkiem grupa wzmacniała się nie tylko ilościowo. Rozwój technologii wspierających planowanie komunikacji ma czynić GroupM partnerem pierwszego wyboru dla marketerów, ale także cenniejszym partnerem dla biur reklamy, które we współpracy z nami rozwiną swoje oferty – mówi Izabela Albrychiewicz.
GroupM pracuje obecnie m.in. nad narzędziem do optymalizacji kampanii kupowanych programatycznie (CoPilot). Rozwija też rozwiązania łączące dane mediowe, jak korzystanie z TV czy mediów cyfrowych z twardymi danymi zakupowymi – mowa m.in. o Precious.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Nowy szef Wavemaker, Paweł Gala, zapowiada tymczasem wyraźny kurs na innowacje w ofercie spółki.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Reklamodawcy od dawna szukają u nas wsparcia dalece wykraczającego poza planowanie i zakup mediów. W najbliższym czasie dostarczymy im kolejnych powodów, by zacieśnili współpracę z Wavemaker m.in. na gruncie kontentu i analityki – zapowiada Paweł Gala.
Izabela Albrychiewicz przejdzie do GroupM w kwietniu, wtedy też kierownictwo nad Wavemaker przejmie Paweł Gala.
Izabela Albrychiewicz jest związana z rynkiem reklamy od ponad 20 lat. Karierę zawodową rozpoczęła w Zenithmedia. Dla WPP pracuje od 1999 roku, gdy dołączyła jako dyrektor mediów do MEC. W 2009 roku awansowała na stanowisko dyrektora zarządzającego, a w roli CEO pracowała od 2011 roku. Po fuzji MEC i Maxusa w 2018 roku objęła kierownictwo nad Wavemakerem, kilka miesięcy później sieć awansowała ją na stanowisko lidera regionu. Albrychiewicz aktywnie angażuje się w branżowe inicjatywy, zasiada m.in. w zarządach SAR oraz IAA.
Paweł Gala od początku kariery związany jest z WPP. Dołączył do MEC w 2000 roku, przeszedł tu wszystkie szczeble kariery zawodowej. W ramach swojej pracy odpowiadał m.in. za nowy biznes, marketing, HR oraz rozwój agencji w regionie CEE. Gala aktywnie udziela się na forum branży, był jurorem Effie, Mixx Awards, Young Creatives.