– Od dawna widzieliśmy się w roli konsolidatora tego rynku – mówi Jacek Olechowski, prezes Mediacap, głównego udziałowca TalentMedia. – Inwestycja w LifeTube jest elementem realizacji tej strategii. Integracja dwóch największych podmiotów na rynku influencerskim daje wiele atutów zarówno naszym klientom, naszym twórcom, jak i wszystkim osobom odpowiedzialnym za rozwój branży. Ten ruch pozwala wprowadzić spójne i profesjonalne standardy na większości rynku oraz lepiej dopasować się zarówno do potrzeb klientów, jak i twórców. Wszyscy zyskują na tej integracji, to sytuacja WIN-WIN-WIN – dodaje Olechowski.
– Oba podmioty idealnie się uzupełniają, dostrzegamy wiele synergii operacyjnych. – mówi Krystian Botko, CEO TalentMedia. – Chcemy integrować zasoby przy jednoczesnym zachowaniu odrębnej tożsamości obu spółek. Klienci LifeTube zyskują unikalny know-how dot. tworzenia kanałów dla marek oraz możliwość wykorzystania w swej strategii platformy technologicznej TalentTube dedykowanej mikroinfluencerom. Z drugiej strony klienci TalentMedia otrzymują lepszą, znacznie szerszą ofertę i dostęp do twórców około 600 kanałów na YouTubie, w tym do co drugiego kanału z listy 100 najpopularniejszych w Polsce – dodaje Botko.
Zobacz również
– W imieniu całego zespołu LifeTube mogę śmiało powiedzieć, że jesteśmy zarówno podekscytowani, jak i bardzo szczęśliwi, że udało się doprowadzić tę transakcję do końca. Od dłuższego czasu współpracowaliśmy z TalentMedia przy wielu projektach, wspólnie realizowaliśmy wiele kampanii i zacieśnialiśmy naszą współpracę – komentuje Paweł Stano, prezes LifeTube. – Dzięki takiemu połączeniu na poziomie biznesowym, przy jednoczesnym zachowaniu tożsamości i specjalizacji obu spółek, będziemy mogli maksymalnie wykorzystać efekt synergii zarówno dla naszych klientów, jak i zrzeszonych twórców – dodaje Stano.
– Celem obu spółek jest również standaryzacja działań, profesjonalizacja współpracy na linii twórcy-klienci, podniesienie jakości treści i samych procesów prowadzenia kampanii – mówi Lidija Vukić, managing partner w TalentMedia. – Twórcy zrzeszeni w obu sieciach mogą liczyć na więcej zróżnicowanych współprac, które przełożą się na wzrost ich przychodów, wymianę know-how, wspólne inicjatywy, szkolenia czy eventy. Dzięki połączeniu sił z LifeTube, youtuberzy zyskają jeszcze lepsze i bardziej komfortowe warunki do tworzenia treści i produkcji wideo contentu – dodaje Vukić.
Obie spółki zamierzają integrować działania w wielu obszarach m.in. rozwoju technologii, produkcji treści, optymalizacji sieci, wymiany know-how, a także PR i marketingu.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
W tej chwili około 600 twórców zrzeszonych w obu sieciach ma łącznie ponad 130 miliony subskrypcji i 820 milionów emisji wideo miesięcznie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W 2018 roku łączny watchtime filmów stworzonych przez twórców obu sieci wyniósł ponad 45 miliardów minut, spółki obsłużyły 430 klientów i ponad 1200 kampanii.