The Perfumist to innowacyjne narzędzie wykorzystujące sztuczną inteligencję, która na podstawie wprowadzonych danych generuje listę 10 najbardziej dopasowanych do preferencji klienta podpowiedzi. Konsultant musi jedynie wpisać na swoim tablecie preferowane nuty zapachowe lub ulubiony zapach, a system zarekomenduje odpowiednie perfumy.
Ponadto The Perfumist rozwija kwalifikacje pracowników sklepów Aelia. Korzystając z aplikacji, konsultanci zapamiętują szczegóły związane z konkretnym zapachem. Aplikacja znacznie ułatwia im pracę, ponieważ asortyment w sklepach wolnocłowych jest ogromny (ponad 4 tys. różnych zapachów), a czas przeznaczony na wybór perfum – zwykle ograniczony. Dlatego połączenie wykwalifikowanego personelu Aelia Duty Free Polska i The Perfumist gwarantuje, że klient wyjdzie ze sklepu w pełni usatysfakcjonowany zakupami.
Zobacz również
– Co roku na rynku pojawia się około dwa tysiące nowych zapachów, więc znalezienie idealnego jest coraz trudniejszym wyzwaniem. Z drugiej strony poszukiwanie ulubionych perfum przenosi się w świat cyfrowy. Z tego powodu stworzenie aplikacji, która dzięki użyciu sztucznej inteligencji pomoże konsumentowi w odnalezieniu idealnych perfum w zaledwie 2 minuty, było naturalnym, wychodzącym naprzeciw trendom, ruchem – mówi Frederick Besson, twórca aplikacji
The Perfumist w swojej bazie danych ma ponad 30 tys. perfum. Każdy profil zapachu zawiera szczegółowe informacje o jego składzie i krótki opis historii powstania. Co więcej, na podstawie geolokalizacji aplikacja pokaże dostępność danych perfum w okolicy. Innymi słowy, jeśli użytkownik znajduję się w promieniu 500 metrów od Aelia Duty Free Polska, na ekranie smartfona pojawi się asortyment sklepu i wszelkie dopasowania będą bazowały właśnie na nim. Posiada ona także funkcjonalność oceniania zapachów oraz tworzenia tzw. wish list. Aplikacja jest darmowa i dostępna w 20 językach dla smartfonów z systemem Android oraz iOS.
– Głównym celem wprowadzenia aplikacji do naszych sklepów było podniesienie jakości obsługi klienta oraz dostarczenie mu wartości dodanej. Pierwsze testy aplikacji The Perfumist prowadzone były w Luton oraz w Nicei – teraz wprowadzamy to narzędzie do Polski. Zaczynamy od perfumerii w Warszawie na lotnisku Chopina – mówi Agnieszka Karwacka, kierownik projektów operacyjnych i brandingowych grupy Lagardere Duty Free Polska.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing