Już dziś wiadomo, że zarówno w bliższej, jak i tej dalszej przyszłości rynek intensywnie poszukiwać będzie specjalistów IT. Według Światowego Forum Ekonomicznego do 2022 wzrośnie zapotrzebowanie na analityków danych, specjalistów AI i machine learning czy programistów tworzących oprogramowania i aplikacje. Sztuczna inteligencja staje się jednak coraz bardziej zaawansowana technologicznie, dlatego przejmuje coraz więcej obowiązków, również tych pełnionych przez tak pożądanych specjalistów IT. Ci, którzy wyspecjalizowani są jedynie w konkretnych technologiach i bazują na wyuczonych schematach zastąpieni zostaną przez coraz inteligentniejsze maszyny.
Celem nowej kampanii Codecool jest uświadomienie odbiorcom, że bez odpowiedniego przygotowania i kwalifikacji nie odnajdą się na rynku pracy przyszłości. Szkoła zachęca do podjęcia nauki programowania zarówno osoby młode, które dopiero myślą nad swoim przyszłym zawodem, jak i tych, którzy rozważają przebranżowienie. Kampania oparta jest na przyciągających wzrok grafikach z wizerunkiem robotów oraz haśle „Nie daj się wymienić na robota”. Obejmować będzie ona działania digitalowe na Facebooku i Instagramie oraz w outdoorze. Codecool planuje także reklamy pod hasłem ,,Made by robot” w formacie ATL oraz na wszystkich kanałach digitalowych. Ich treść pełna będzie gramatycznych błędów, imitujących język robotów. W ramach kampanii marka wyda wirtualne książki pt. ,,Bajki robotów” przedstawiające wizję świata zdominowanego przez roboty.
Zobacz również
– W szkole programowania Codecool stawiamy nacisk na kreatywność, umiejętność samodzielnego rozwiązania problemów, a także umiejętności miękkie, takie jak zdolność do pracy w zespole, komunikacja, czy umiejętność autoprezentacji. W tym bowiem nie zastąpią nas roboty, co podkreślamy w nowej kampanii szkoły – komentuje Jakub Dzięcielski, marketing manager szkoły programowania Codecool.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]