W swoim pierwszym sezonie Pan Pikuś budował rozpoznawalność nowej marki Aviva. Wzbudził sympatię, co wpłynęło również na utrzymanie poziomu zaufania klientów do Avivy na poziomie sprzed rebrandingu. Symbolizował brak formalności oraz opiekuńczość i pomocność wobec klientów, a stwierdzenie „To Pikuś. Pan Pikuś” weszło do języka codziennego.
– Mimo wielu lat nieobecności w komunikacji Pan Pikuś jest ważnym wyróżnikiem marki, dlatego zdecydowaliśmy się na jego powrót. Przez ten czas pracowaliśmy nad upraszczaniem produktów i procesów oraz tworzeniu intuicyjnych narzędzi cyfrowych. Wykorzystanie tej postaci jest więc teraz jeszcze bardziej uzasadnione – mówi Iwona Czech, odpowiedzialna za komunikację marki w Avivie.
Zobacz również
Pikuś wraca w odświeżonej stylistyce, ale z tym samym charakterem: wysoką samooceną, błyskotliwym poczuciem humoru i lekką zgryźliwością. Pozostaje uosobieniem proklienckiego podejścia marki do ubezpieczeń. Pomaga i wspiera w różnych sytuacjach życiowych, zawsze znajdując proste rozwiązania.
Kampanii telewizyjnej towarzyszą działania w internecie.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Za strategię i kreację odpowiada agencja PZL, która w lutym tego roku wygrała przetarg.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Planowanie mediów: Blue449. Dom produkcyjny: Papaya Films. Animacja i model postaci: Studio Televisor.
PS
W najnowszym spocie kremu Milki Patamilka kultowy świstak powraca po 20 latach.