Kinga Piecuch ma za sobą 20-letnie doświadczenie w branży nowych technologii. Stanowisko prezesa SAP w Polsce objęła w 2014 roku, kiedy spółka była jedynie lokalnym oddziałem zatrudniającym 140 osób i koncentrującym się na sprzedaży oraz implementacji rozwiązań. Dziś SAP w naszym kraju zatrudnia około 600 osób, a w jego strukturach znajdują się dwa centra rozwoju oprogramowania w Gliwicach i Krakowie.
Misją Kingi Piecuch na stanowisku prezesa SAP było od początku udowodnienie, że dla SAP najważniejszy jest klient. Jej praca zaowocowała wyjściem z postrzegania SAP jako tradycyjnego dostawcy systemów ERP, a firma stała się kluczowym graczem w obszarze szeroko rozumianej transformacji cyfrowej dla klientów z sektora małych i średnich przedsiębiorstw. 100% indeks zaufania osiągnięty w cyklicznym badaniu pracowników SAP People Survey czy zdobycie tytułu Aon Best Employers potwierdzają, że firma pod jej zarządem stała się wyjątkowym miejscem do pracy.
Zobacz również
Kinga Piecuch zbudowała zmotywowany zespół współpracowników, skoncentrowanych na satysfakcji klientów i wdrażaniu innowacji, który dąży i wciąż będzie dążyć do realizacji wyznaczonych celów. Została również doceniona jako liderka – znalazła się w gronie TOP10 Najbardziej Wpływowych Kobiet w branży ICT oraz głosami czytelników zdobyła trzecie miejsce w rankingu Kobieta Biznesu 2015. Jej głos w debacie na temat roli kobiet w sektorze nowych technologii jest powszechnie znany i doceniany.
W nowej roli head of general business and global channel Kinga Piecuch będzie odpowiadać za rozwój rozwiązań SAP skierowanych do małych i średnich przedsiębiorstw w krajach Europy Środkowej i Wschodniej, w tym Austrii, oraz sieci partnerów SAP w tym regionie. W pierwszym okresie sprawowania nowej funkcji – do czasu ogłoszenia następcy – będzie łączyła tę rolę z dotychczasowymi obowiązkami prezes SAP Polska.
– Dzięki zaangażowaniu i pracy całego zespołu SAP Polska w ciągu ponad pięciu lat osiągnęliśmy fenomenalne wyniki i umocniliśmy naszą pozycję lidera segmentu oprogramowania dla biznesu. Zmieniliśmy też oblicze naszej organizacji. Gdy obejmowałam stery w SAP Polska byliśmy postrzegani jako dostarczyciel rozwiązań tylko dla dużych firm i korporacji. Teraz około 50% wszystkich klientów SAP w Polsce to małe i średnie firmy. Jestem dumna ze wszystkiego, co osiągnęliśmy i wierzę, że w całym regionie CEE mamy jeszcze wiele dobrego do zrobienia dla segmentu MŚP, który w strategii SAP zajmuje istotne miejsce – mówi Kinga Piecuch.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Kinga Piecuch posiada wykształcenie ekonomiczne i bogate doświadczenie w zarządzaniu w branży IT. Przed objęciem kierownictwa SAP Polska przez blisko 8 lat była członkiem zarządu Xerox Polska, w tym dyrektorem generalnym firmy. Pracowała również na kierowniczych stanowiskach w polskim oddziale IBM (m.in. dyrektor sprzedaży dla MŚP). W swojej karierze zawodowej odpowiadała m.in. za tworzenie i wdrażanie strategii sprzedaży i marketingu, rozwój sieci partnerskich oraz nowych kanałów sprzedaży. Jej główne obszary specjalizacji to m.in: sprzedaż B2B i B2C, lead generation, budowanie relacji i kierowanie zespołem. Zarządzała organizacjami w procesach zmian i akwizycji.
Słuchaj podcastu NowyMarketing