Polskie marki i agencje w rankingu Effie Index 2019

Polskie marki i agencje w rankingu Effie Index 2019
Effie Awards zaprezentowało już po raz dziewiąty ranking najefektywniejszych agencji, marek oraz marketerów na świecie oraz w Europie. Jakie polskie agencje zostały wyróżnione w zestawieniu?
O autorze
1 min czytania 2019-04-30

zdjęcie: facebook.com/effieawards

Już od 1968 roku konkurs Effie Awards nagradza nagradza najciekawsze i najbardziej efektywne projekty z całego świata. Natomiast już od dziewięciu lat Effie przygotowuje swój coroczny ranking, w którym prezentuje zestawienie najefektywniejszych agencji, marek oraz marketerów, zarówno na świecie, jak i w Europie.

Które polskie agencje znalazły się w prestiżowym rankingu?

Najefektywniejsze agencje w Europie

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Na pierwszym miejscu znalazł się rosyjski oddział agencji BBDO, tuż za nim Mindshare Türkiye, zaś na trzecim miejscu jest McCann Tel-Aviv. Co więcej, polska agencja Wavemaker zajęta w tym zestawieniu 7. miejsce.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Zobacz grafikę w pełnym rozmiarze.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Najefektywniejsze agencje w Polsce

Natomiast jeśli chodzi o Polskę, w tej kategorii agencja Wavemaker znalazła się na pierwszym miejscu. Na drugiej pozycji ex aequo Ogilvy oraz Saatchi & Saatchi IS. Z kolei czwarte miejsce zajęła agencja Mediacom Poland.

Zobacz grafikę w pełnym rozmiarze.

Najefektywniejsze marki w Europie

Zaszczytne pierwsze miejsce zajęła IKEA, drugie zaś McDonald’s. Na podium znalazła się też firma Vodafone. Tuż za nimi znajdują się odpowiednio Coca-Cola, Telekom, 1+1 media, MTS, L’Oreal, Tele2 oraz Lidl.

Zobacz grafikę w pełnym rozmiarze.

Najefektywniejsze marki w Polsce

W przypadku Polski, tutaj IKEA również znalazła się na pierwszym miejscu. Tuż za nią WOŚP, zaś na trzeciej pozycji jest firma Maybelline. Czwarte miejsce zajmują firmy Huawei oraz Prudential. Następnie tuż za nimi są Tymbark, Winiary, Parodontax, DrWitt, Greenpeace, JBB Bałdyga, mBank, Philips oraz Pre-Paid Play. 

Zobacz grafikę w pełnym rozmiarze.

Najefektywniejsi marketerzy w Europie

W tej kategorii pierwsze miejsce zajęła marka L’Oreal. Drugie – firma Procter & Gamble, zaś tuż za nią znalazła się The Coca-Cola Company.

 

Zobacz grafikę w pełnym rozmiarze. 

Najefektywniejsi marketerzy w Polsce 

Natomiast w Polsce pierwsze miejsce zajęła IKEA, drugie ex aequo firmy GlaxoSmithKline, Maspex oraz Philips, zaś tuż za nimi znalazło się WOŚP.

Zobacz grafikę w pełnym rozmiarze. 

Całkowity ranking dostępny jest na stronie.