W spocie stworzonym przez markę BMW przedstawione zostały ostatnie godziny Dietera Zetsche jako prezesa brandu Mercedes-Benz. Widzimy tam, jak opuszcza swoje biuro, żegna się z pracownikami, oddaje swoją kartę wstępu do budynku i następnie udaje się do auta (oczywiście Mercedesa), którym szofer ostatni raz zawiezie go do domu.
Jednak krótko po tym, jak kierowca opuszcza teren jego posiadłości, Zetsche kieruje się do swojego garażu, z którego wyjeżdża… samochodem marki BMW.
Zobacz również
Na tę zaczepkę marka Mercedes-Benz nie pozostała obojętna, bowiem na swoim profilu na Twitterze uprzejmie poinformowała BMW, że jest „przekonana o tym, że Zetsche przerzucił się na elektryczny samochód brandu EQ” (należącego do koncernu Mercedes-Benz).
PS
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Z cyklu markowych zaczepek – niedawno supermarket Bio Family postanowił dać prztyczka w nos McDonaldowi odpowiadając na billboard fast fooda podobnym nośnikiem reklamowym, lecz ze zdrowszą ofertą produktów.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
Najbardziej znane są jednak „potyczki” między Burger Kingiem a McDonaldem. Po tym, jak rosyjski oddział Burger Kinga stwierdził, że horror na podstawie prozy Stephena Kinga „To” jest najdłuższą reklamą konkurencji, ponieważ wizerunek klauna Pennywise’a za bardzo przypomina postać Ronalda McDonalda, marka postanowiła zadziałać i na premierze filmu w Niemczech zażartowała z sieci fast foodów.
PS3
W tej akcji natomiast każda osoba, która zamówiła Whoppera znajdując się w okolicach McDonalda, otrzymała go za centa.