Środki na obiady dla dzieci pozyskiwane są przez PCK m. in. przez SMS-y. Problem w tym, że wysyłamy ich wciąż za mało – może dlatego, że mało kto pamięta ich treść i czterocyfrowy numer, na jaki należy je wysyłać. A może dlatego, że większość standardowej komunikacji akcji charytatywnych skierowana jest do wszystkich, a przez to – do nikogo?
Aplikacja mobilna „Zbędne Kalorie”, stworzona przez agencje John Pitcher Interactive i McCann Warsaw, to innowacyjne rozwiązanie wspierające pozyskiwanie drobnych darowizn przez PCK. Umożliwia użytkownikom zrobienie czegoś dobrego nie tylko dla siebie, ale i dla innych. Aplikacja przeznaczona jest dla osób na diecie, potrzebujących dodatkowej motywacji w walce z nagłą ochotą na ciastko, pizzę albo wieczorną przekąskę. Ilekroć pojawia się pokusa, z pomocą przychodzą „Zbędne Kalorie”: z menu aplikacji należy wybrać właściwą dla pokusy kategorię i kliknąć „Zwalczam pokusę”. Zwycięstwo zostaje zapisane w kalendarzu aplikacji, a użytkownik otrzymuje gratulacje i sugestię przekazania swoich zbędnych kalorii Polskiemu Czerwonemu Krzyżowi, który pozyskane w ten sposób środki przeznaczy na ciepłe obiady dla niedożywionych dzieci. Jeśli wyrazi zgodę – aplikacja wyświetla ekran edycji SMS-a, w którym wszystkie pola są już wypełnione i wystarczy kliknąć „OK”. Wtedy aplikacja odtwarza plik dźwiękowy z podziękowaniami nagranymi przez jedną z kilkunastu znanych i szanowanych osób, które wsparły akcję (m. in. Krystyna Janda, Dorota Wellman, Kayah).
Zobacz również
Partnerami akcji są EasyDiet, sieć siłowni Pure i studio Rytmika. Bezpłatna aplikacja dostępna jest na iOS (AppStore) i Androida (Google Play).
Więcej szczegółów można znaleźć tutaj: http://zbednekalorie.pck.org.pl/
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]