– Marketerzy dostali do ręki potężne narzędzia do kreowania wizerunku i angażowania fanów. Dzięki współpracy z wydawcą aplikacji poznaliśmy szczegóły formatów i wiemy dokładnie, w jaki sposób będą działać i jak będą mierzone ich wyniki. W kampaniach marketingowych można już wykorzystać nowe rozwiązania, które wzmocnią ich efekty – mówi Alicja Stefaniak, group Account Director w agencji GetHero
Potwierdziły się dotychczasowe informacje i na TikToku pojawiły się cztery nowe typy reklam: Brand Takeover, In-Feed Video, Hashtag Challenge i Branded Effects. Zgodnie z informacjami pozyskanymi przez GetHero marki będą mogły mierzyć między innymi liczbę kliknięć, reakcji, wyświetleń czy udostępnień. Możemy także liczyć na dane dotyczące wzrostu i spadku zainteresowania fanów.
Zobacz również
Jednym z ciekawszych rozwiązań będzie Brand Takeover. Tylko jeden reklamodawca dziennie może używać tego formatu, ale w zamian marka, w konkretnym regionie, “przejmuje” TikToka i każdy użytkownik po otworzeniu aplikacji będzie miał kontakt z reklamą w postaci 3-sekundowego statycznego zdjęcia, albo 3-5 sekundowego gifa lub wideo. Dzięki temu można w łatwy sposób przekierować użytkownika na dowolny wewnętrzny profil lub zewnętrzny adres. Największe korzyści to stały eCPM – efektywny koszt pozyskania użytkownika oraz niski koszt zasięgu. W trakcie tego typu kampanii marketerzy uzyskują informacje o liczbie kliknięć, reakcjach i unikalnym zasięgu.
Wprowadzanie nowych narzędzi przez Bytedance jest odpowiedzią na rosnące zainteresowanie marketerów platformą. Zgodnie z najnowszymi danymi TikTok ma w Polsce miesięcznie 2,1 miliona aktywnych użytkowników, a łączna ilość wyświetleń filmów każdego miesiąca przekracza już 6 miliardów.
Informacje na temat wszystkich formatów reklamowych wraz z zasadami działania i wskaźnikami udostępnione są w formie kompendium na stronie: gethero.pl/kompendium-tiktok.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing