Organizacja Narodów Zjednoczonych alarmuje, że każdego roku świat produkuje 300 milionów ton plastikowych śmieci, czyli tyle, ile ważą wszyscy ludzie na naszej planecie (!). Jeżeli nie zmienimy naszych zachowań konsumpcyjnych, w 2050 w morzach i oceanach będzie więcej plastikowych śmieci niż ryb.
Zobacz również
Największe zużycie plastiku odnotowuje się w obszarze opakowań i produktów jednorazowych, będących nieodłączną składową naszego codziennego życia. Zgodnie ze swoim przeznaczeniem, po jednorazowym wykorzystaniu większość z nich jest wyrzucana do śmieci, z czego jedynie 9 proc. jest powtórnie wykorzystana i przetworzona, a 12 proc. plastikowych odpadów zostaje spalonych. Cała reszta, czyli aż 79 proc., zaśmieca środowisko naturalne. Co roku do mórz i oceanów trafia ponad 8 milionów ton plastikowych odpadów.
Ponieważ każdy ma wpływ na środowisko i może znacząco ograniczyć zużycie plastiku, również firma Danfoss Poland postanowiła dołożyć swoją cegiełkę do budowania lepszego jutra. Wraz ze wszystkimi pracownikami zmieniono codzienne nawyki w firmie, aby przysłużyć się do ograniczenia zużycia plastiku na naszej planecie.
Rocznie w Danfoss Poland generowano 9 ton odpadów PET. To tyle co ważą dwa dorosłe słonie. Zużywano około 250 tys. półlitrowych butelek – codziennie wyrzucano ponad 1000 sztuk. Pracownicy postanowili położyć temu kres. Od stycznia tego roku plastikowe butelki zamieniono na butelki wielokrotnego użytku, do których nalewana jest kranówka podawana przez odpowiednie dystrybutory. Na wszystkich spotkaniach woda serwowana jest w szklanych karafkach i szklankach z logo #LessPlastic.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Danfoss Poland zaczął od siebie, ale dzieli się tym projektem ze swoimi klientami i partnerami. Rusza z akcją #LessPlasticChallange i zaprasza do działania mającego na celu znaczące ograniczenie zużycia plastikowych produktów jednorazowego użytku.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Jesteśmy firmą świadomą. Zrównoważony rozwój i przeciwdziałanie zmianom klimatycznym są dla nas bardzo ważne, dlatego podjęliśmy tak zdecydowane kroki. Ale to nie koniec… Postanowiliśmy pójść o krok dalej i wyjść z kampanią szerzej – chcemy zainspirować i „zarazić” wszystkich tych, którzy są gotowi przyjąć wyzwanie i zmniejszyć zużycie plastiku – nie tylko w firmach, ale też w codziennym życiu, dlatego ruszamy z akcją #LessPlasticChallenge! – mówi Adam Jędrzejczak, prezes zarządu, Danfoss Poland.
Projekt wspiera strona przygotowana specjalnie dla tej akcji www.lessplastic.pl, na której znajdują się informacje oraz przydatne rady jak zastępować i ograniczać plastik.
PS
W marcu br. redakcja WP podjęła się wyzwania #trashchallenge, którego celem było sprzątanie śmieci w lasach oraz w okolicach rzek. W akcję zaangażowało się również wiele polskich marek i agencji.