Hochland – świat pełen wartości
Firma Hochland Polska od początku istnienia jest wierna swoim wartościom, dbając o najwyższą jakość i smak produktów. Dzięki temu cieszy się ogromnym zaufaniem konsumentów i zajmuje pozycję niekwestionowanego lidera rynkowego w kategorii serów. Między innymi o tym, jak długą drogę przebyła firma, by znaleźć się w dzisiejszym miejscu, rozmawiali prezesi Hochland Polska – Jan Glacel i Piotr Knauer.
Zobacz również
Jan Glacel, pierwszy Prezes Hochland Polska, ze wzruszeniem wspominał czasy początków działalności firmy w latach 90. 25 lat temu został obdarzony zaufaniem przez Grupę Hochland, która powierzyła mu zadanie stworzenia oddziału na polskim rynku. Krok po kroku, dzięki ciężkiej pracy – zapoznawał Polaków ze smakiem serów Hochland i budował sieć dystrybucji. W Polsce wszystko trzeba było stworzyć od podstaw – znaleźć działkę, zebrać grupę zaangażowanych pracowników, hurtowników, przygotować produkcję. W 1995 roku w Kaźmierzu pod Poznaniem uruchomiono pierwszy zakład produkcyjny, który funkcjonuje do dziś. Podczas rozmowy prezes Glacel wspomniał, że jego ulubionym produktem od lat są sery kremowe – to właśnie one jako pierwsze przekonały Polaków do marki Hochland, otwierając drogę innym kategoriom serów. W ślad za pierwszymi sukcesami, Hochland stworzył m.in. puszyste sery twarogowe Almette, które obecnie są najlepiej sprzedającymi się serkami twarogowymi w Polsce.
Trzy lata temu stery biznesu stworzonego przez Jana Glacela przejął Piotr Knauer – obecny prezes Hochland Polska. Podkreśla on, że dziś Polska stanowi dla Grupy Hochland drugi co do znaczenia rynek. Jest także jednym z trzech rynków, na których Hochland jest liderem w kategorii serów. Podczas rozmowy prezes Knauer nie ukrywał dumy z prowadzenia biznesu z tak wielkimi tradycjami, który stale umacnia swoją pozycję.
– W ciągu ostatnich lat udało się nie tylko zachować i rozwinąć to, co od lat budujemy w Hochland, ale zapewnić temu biznesowi i wszystkim jego pracownikom w Polsce stabilną i pomyślną perspektywę – powiedział obecny prezes.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Prezes Knauer zdradził również, co według niego stanowi o sukcesie rynkowym firmy Hochland Polska – To ludzie. Jeśli uda nam się sprawić, by poczuli się odpowiedzialni za swoją firmę i by mieli przestrzeń do realizacji swoich ambicji i talentów – reszta przyjdzie sama.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Tradycje, które warto pielęgnować
Hochland Polska hołduje tradycjom, które łączą pracowników i partnerów biznesowych, tworząc jedyną w swoim rodzaju atmosferę wspólnoty i odpowiedzialnego, nowoczesnego biznesu. Już na poczatku roku, z okazji jubileuszu 25 lat na polskim rynku, Hochland przygotował unikatową edycję kalendarza firmowego, do którego dołączony jest symbol pomyślności – czterolistna koniczyna. W tym roku kalendarz wypełniły zdjęcia wykonane przez pracowników, wyłonione w konkursie firmowym, którego motywem przewodnim było oczywiście 25 lat Hochland w Polsce.
Hochland Polska do świętowania zaprasza nie tylko pracowników, lecz także partnerów biznesowych. Dla wszystkich pracowników zorganizowana zostałą wyjątkowa gala urodzinowa. Poprzedził ją biznesowy event – Kolacja Mistrzów, która był okazją do spotkania partnerów związanych z firmą od początków jej istnienia.
W 25. rocznicę obecności na polskim rynku, firma przygotowała także nie lada atrakcje dla konsumentów. Miłośnicy serów Hochland mogli wziąć udział w wielkiej loterii urodzinowej – To jest Pyszne od 25 lat, której rozstrzygnięcie miało miejsce w połowie kwietnia. Do wygrania były spektakularne nagrody – 5 samochodów Jeep Renegade oraz codzienne nagrody pieniężne.
Wyjątkowy czas – wyjątkowe projekty
Świętując tak szczególną rocznicę, Hochland Polska zaangażował się w unikatowy projekt, stając się mecenasem albumu White&Black Macieja Fiszera – wybitnego polskiego fotografa. Ten pionierski, ekskluzywnie wydany album poświęcony jest w całości życiu krów i pysznemu mleku, które od nich otrzymujemy. Znaleźć w nim można 144 zdjęcia w formie monografii, a przygotowany został w ponad 100 gospodarstwach dostawców mleka dla Hochland. Stanowi swoiste podziękowanie złożone wszystkim ludziom, którzy hodują te zwierzęta, dbając o ich dobrostan – to również dzięki nim Hochland może oferować konsumentom tak doskonałe produkty. Sery, które od 25 lat goszczą w polskich domach i niezmiennie zachwycają smakiem i jakością.