Od listopada 2018 r. Maciej Szwarc pełnił funkcję Przewodniczącego Rady Nadzorczej w strukturach Abstra. Z firmą związany jest od 2017 roku.
– Gdy niemal 2 lata temu dołączałem do Abstra, nie spodziewałem się, że w ciągu kilkunastu miesięcy firma rozwinie się w tak zawrotnym tempie. W tym czasie otworzyliśmy 9 nowych kanałów, w tym dwa realizowane w całości z dużymi partnerami komercyjnymi. Stworzyliśmy popularny format „Prosto w Szczenę” dla Onet.tv, a nasze przychody wzrosły o 250% w ciągu roku. W nadchodzących miesiącach chcemy skupić się na dalszym poszerzaniu segmentu kontentowego, w których możemy tworzyć wartościowe treści programowe, trafiające do kluczowej dla nas grupy 13-30. Już jesteśmy liderem na YouTube w produkcji treści. Nie pozostajemy obojętni na trendy, które już zadomawiają się na naszym rynku, dlatego planujemy ekspansję także na inne platformy – powiedział Maciej Szwarc, Prezes Abstra.
Zobacz również
Abstra w dalszym ciągu planuje również rozwój w segmencie kanałów tworzonych dla dużych partnerów komercyjnych. Dotychczas firma stworzyła dwa takie kanały: „Jak TO Robić?” – kanał poświęcony edukacji seksualnej młodych ludzi tworzony wspólnie z marką Durex oraz „Kumaty” – format rozrywkowy, powstały we współpracy z marką Żabka Polska.
Dotychczas stanowisko prezesa Abstra sprawował Robert Pasut, współzałożyciel kanału Abstrachuje.tv. oraz firmy Abstra. Po objęciu funkcji Prezesa Abstra przez Macieja Szwarca, Robert zajął stanowisko dyrektora ds. strategii kontentowej.
– Po założeniu Abstra w 2016 roku stanowisko prezesa objąłem niejako z urzędu, gdyż spośród trójki Abstrachuje.tv to ja jestem najstarszy. Funkcja ta jest oczywiście nobilitująca, jednak zdecydowanie lepiej odnajduję się w aktywnościach związanych z kreacją i wytyczaniem strategii kanałów z naszego silnie już zróżnicowanego portfolio. Maciej Szwarc to człowiek z bogatym doświadczeniem, nieco od nas starszy, który ma ogromną wiedzę na temat szeroko pojętego biznesu. Razem z Czarkiem Jóźwikiem i Rafałem Masnym darzymy go ogromnym zaufaniem i jestem przekonany, że doskonale sobie poradzi w nowej roli – powiedział Robert Pasut, założyciel Abstra i Abstrachuje.tv.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Maciej Szwarc przez lata był związany z branżą ubezpieczeń. Od 2004 do 2015 roku sprawował funkcję prezesa towarzystwa ubezpieczeniowego AXA Poland. Maciej jest absolwentem Uniwersytetu Warszawskiego i Columbia University. Skończył również studia podyplomowe na prestiżowej uczelni IESE Business School w Barcelonie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing