Nieustannie zmieniające się trendy oraz wciąż rosnąca konkurencja powodują, że firmy cały czas muszą zabiegać o uwagę klientów wpadającymi w oko hasłami, najlepiej znajdującymi się na dużych, łatwo zauważalnych nośnikach reklamowych. Dotychczas druk takowych materiałów zlecało się producentom zewnętrznym, którzy dostarczali gotowe reklamy zwykle po kilku-kilkunastu dniach.
Lecz co zrobić w sytuacji, gdy materiały nagle nam się skończą, a potrzebujemy mieć je natychmiast, lub musimy wprowadzić niewielką zmianę i tym samym zlecić nowy druk? Stracimy wówczas kolejne dni i cenne miejsce reklamowe na oczekiwaniu na gotowe zamówienie od firmy zewnętrznej. Mówiąc kolokwialnie – zostawiamy otwartą furtkę naszej konkurencji, która w tym samym czasie może „atakować” naszych klientów swoimi reklamami.
Zobacz również
By jednak do tego nie dopuścić, dobrym pomysłem jest zainwestowanie w wysokiej jakości urządzenie drukujące, które umożliwi nam wykonanie druku materiału promocyjnego, gdy tylko najdzie nas taka potrzeba.
Drukowanie na żądanie
Tego typu urządzenia oferuje firma OKI. Dzięki kolorowym drukarkom oraz urządzeniom wielofunkcyjnym tej marki wraz z dedykowanym oprogramowaniem można tworzyć i edytować szeroki wachlarz efektownych materiałów promocyjnych, które możemy drukować na miejscu w kolorze o wysokiej rozdzielczości, w dowolnym momencie. Od cenówek, przez ulotki w formatach od A6 do A3, aż do materiałów banerowych na nietypowych nośnikach wodoodpornych lub odpornych na słońce i warunki atmosferyczne.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Te wyjątkowo niewielkie i wydajne drukarki kolorowe A3 wykorzystują innowacyjną, wbudowaną technologię cyfrową LED, gwarantując dużą szybkość i wysoką jakość wydruków. Urządzenia staną się więc świetnym narzędziem real time marketingowym – te modne ostatnimi czasy działania tzw. czasu rzeczywistego coraz częściej zdobywają serca klientów danej marki. Możliwość natychmiastowego wydrukowania nośnika reklamowego w ramach RTM’u daje nam sporą przewagę nad konkurencją, a co za tym idzie – większe zyski.
Niższe koszty
Drukowanie dowolnych materiałów reklamowych na miejscu oznacza również brak ograniczeń w postaci minimalnej wielkości zamówienia, a więc i brak niewykorzystanych materiałów i konieczności ich magazynowania. Maksymalnie skraca również czas przygotowania potrzebnych materiałów. Do tego dochodzą też niższe ceny, bowiem koszty i dolne limity niewielkich projektów są często wysokie przypadku zlecania takich prac na zewnątrz. Drukując więc materiały we własnym zakresie optymalizujemy koszty wydruków.
Z urządzeń firmy OKI chętnie korzystają więc te branże, które na własnej skórze przekonały się o tym, jak istotna jest szybkość dostarczenia materiałów promocyjnym. Mowa tu m.in. o sektorze HoReCa, finansowym czy detalicznym. Restauratorzy oraz hotelarze bardzo często wprowadzają zmiany w swoich ofertach, więc aby uniknąć nieestetycznego skreślenia długopisem np. danej pozycji w menu (tak, to niestety cały czas się zdarza), niewątpliwie nieocenionym urządzeniem w tym przypadku będzie drukarka, która natychmiast wydrukuje nam nową kartę dań.
To samo tyczy się przecież różnych środowisk sprzedaży detalicznej, takich jak np. supermarkety czy sklepy specjalistyczne, które nawet co kilka dni zmieniają swoją ofertę promocyjną. A co gdyby firma zewnętrzna spóźniła się z naszym zamówieniem? Wówczas materiał trafiłby od razu do kosza, bo przecież nie ma sensu komunikować naszym klientom o promocji, która już dawno jest nieważna.
Czasy w których druki materiałów promocyjnych zlecało się firmom zewnętrznym powoli odchodzą w niepamięć – zwłaszcza w przypadku firm z branż, które na opóźnienia nie mogą sobie pozwolić. Teraz dużo bardziej efektywnym i optymalnym wyjściem jest posiadanie drukarek, dzięki którym sami będziemy mogli wydrukować to, czego najbardziej w danym momencie potrzebujemy.
zdjęcie główne: depositphotos.com