Jak będzie wyglądać nowoczesna logistyka miejska? Żabka Polska testuje e-Craftera w Poznaniu

Żabka Polska testuje dostawczy samochód elektryczny przekazany przez markę Volkswagen Samochody Użytkowe. Żabka, jako pierwsza sieć handlowa w Polsce testuje, jak podczas codziennych dostaw do poznańskich sklepów sprawdza się w pełni elektryczny e-Crafter.
O autorze
3 min czytania 2019-07-11

Postępujące zmiany klimatyczne, zanieczyszczenie powietrza i smog, a także hałas w centrach miast wymagają konkretnych działań, nie tylko władz, ale także firm oraz mieszkańców. W celu ulepszenia i usprawnienia życia społeczeństwa, w tym w obszarze środowiska naturalnego, coraz mocniej rozwijana jest także w polskich miastach, idea Smart City. Żabka Polska i marka Volkswagen Samochody Użytkowe, dwie firmy z siedzibą w Poznaniu, postanowiły zrealizować wspólny projekt, który ma ograniczyć negatywny wpływ działalności transportowej na otoczenie. Żabka przez kolejnych kilka tygodni testować będzie elektryczny samochód dostawczy e-Crafter, który pozwoli zredukować poziom zanieczyszczeń i hałasu w centrum miasta.

v Współpraca Żabki z Volkswagen Samochody Użytkowe, to świetny przykład synergii firm działających w różnych branżach, na rzecz środowiska naturalnego i poprawy komfortu życia mieszkańców w naszym mieście. Prośrodowiskowe podejście, to naturalny kierunek funkcjonowania i rozwoju sieci Żabka. Jako firmie innowacyjnej zależy nam na kreowaniu trendów w branży, w tym jakże ważnym obszarze, jakim jest ekologia. Chcemy wyznaczać kierunki rozwoju transportu w miastach, które są zgodne z wymaganiami ochrony środowiska – podkreśla Adam Manikowski, wiceprezes ds. operacyjnych w Żabka Polska.

Wraz ze wzrostem liczby placówek oraz poszerzeniem asortymentu sprzedażowego Żabka, jako największa w Polsce sieć typu convenience, licząca blisko 5700 sklepów, każdego dnia musi stawiać czoła wyzwaniom w obszarze logistyki. Dotyczy to w szczególności dużych miast, gdzie placówki sieci zlokalizowane są w centralnych punktach, takich jak główne ulice, kompleksy biurowe czy galerie handlowe.

– Efektywna obsługa klienta wymaga skoordynowania przebiegu dostaw produktów z potrzebami ich odbiorców, przede wszystkim w zakresie dostępności towaru i szerokiego wyboru asortymentu. Dla nas ważne jest również zapewnienie komfortu mieszkańcom, dzięki ograniczeniu emisji szkodliwych substancji oraz poziomu hałasu, jak również zapewnienie franczyzobiorcom wysokiej jakości obsługi – dodaje Adam Manikowski.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Testowany przez Żabkę e-Crafter to nowoczesny samochód zeroemisyjny, który dzięki swoim atrybutom bezpośrednio wpływa na redukcję hałasu i smogu w miastach. Dodatkowo, zgodnie z przepisami prawa, takie auto może korzystać z bezpłatnych parkingów i buspasów, co przy dużym natężeniu ruchu w centrach miast pozwala na oszczędność czasu i przyspieszenie transportu. E-Crafter jest ponadto wyposażony w szereg systemów asystujących kierowcy i wpływających na komfort oraz bezpieczeństwo podczas jazdy, a jego konstrukcja pozwala na zmniejszenie kosztów eksploatacji. Rozwój floty samochodów elektrycznych na drogach i korzystanie z nich przez duże firmy z różnych branż to ważny element zrównoważonego transportu miejskiego.

– Samochody elektryczne są przyszłością logistyki miejskiej i choć póki co nie są jeszcze widoczne w centrach miast, to z pełnym przekonaniem mogę powiedzieć, że o elektromobilności powinniśmy mówić już teraz. Bo to właśnie teraz rozpoczynają się zmiany, które wpłyną na wygląd dostaw ostatniej mili, czyli dostaw do finalnego klienta. Chcąc aktywnie kształtować rozwój elektromobilności w segmencie samochodów dostawczych czujemy się odpowiedzialni za edukowanie i odpowiadanie na pytania związane z samochodami elektrycznymi. Zależy nam na pokazaniu, że samochody elektryczne to najlepsze rozwiązanie dla logistyki miejskiej. Dlatego prowadzimy stały dialog z naszymi Klientami, instytucjami i władzami miast. Test e-Craftera w Żabka Polska jest kolejną współpracą, która pozwoli nam lepiej poznać potrzeby naszych klientów i branży handlu detalicznego – sklepów convenience. Opinia przedstawicieli i kierowców Żabka Polska na temat zastosowania elektrycznego Craftera w ich codziennej pracy jest dla nas ważna, by jeszcze lepiej wspierać optymalizację procesów logistycznych – zaznacza Piotr Łakomy, dyrektor marki Volkswagen Samochody Użytkowe.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Elektromobilność to dzisiaj jeden z najważniejszych trendów w motoryzacji. Dla Volkswagen Poznań, jako fabryki samochodów, oznacza to nie tylko posiadanie kompetencji w budowie aut elektrycznych i komponentów, ale również aktywny udział w rozwoju zrównoważonego transportu. Cieszymy się, że to właśnie w Poznaniu, mieście gdzie znajduje się nasza główna siedziba, testowany będzie e-Crafter – dodaje Jens Ocksen, prezes zarządu Volkswagen Poznań Sp. z o.o.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Żabka od lat mocno rozwija infrastrukturę logistyczną, a jej sklepy obsługiwane są obecnie przez pięć centrów logistycznych. Firma wprowadza też szereg innowacyjnych proekologicznych rozwiązań w obszarze logistyki, w tym optymalizację procesów poprzez automatyzację (np. automatyczne ładowanie baterii, monitorowanie chłodnictwa), zakończyła też instalację oświetlenia LED w centrach logistycznych i akumulatorowni dla wózków z systemem zarządzania bateriami. Żabka stawia ponadto na oszczędność energii dzięki nowoczesnym urządzeniom chłodniczym w sklepach, opakowania marek własnych poddawane są recyklingowi, a ze składu produktów private labels wykluczany jest olej palmowy. Realizuje również program „Naturalnie Razem” zachęcający do ekologicznych postaw oraz wspierający franczyzobiorców sklepów w segregacji, a także stawia w pobliżu sklepów, m.in. w Poznaniu, samoobsługowe stacje naprawy rowerów. Żabka wdrożyła również System Zarządzania Środowiskowego ISO 14001.