Kampania ma charakter edukacyjny i jej celem jest uświadomienie, że bez względu na rodzaj alkoholu, jaki spożywamy, posiada on tę samą substancję C2H5OH. Dodatkowo twórcom akcji zależało na pokazaniu, jak może być odbierane zachowanie osoby, która przesadziła z ilością wypitego alkoholu. Koncept opiera się na publikacji nagrań na prywatnych InstaStories influencerów, którzy wzięli udział w projekcie. Filmy ukazujące bohaterów na imprezie w różnych sytuacjach mają uświadomić młodym ludziom, jak zgubny wpływ na naszą reputację może mieć zachowanie po spożyciu za dużej ilości napojów alkoholowych.
Michał Mikołajczak i Tomasz Ciachorowski działali w duecie. Na ich InstaStories pojawiła się relacja z imprezy, na której jeden aktor przesadza z alkoholem, a drugi nagrywa to z trzeźwej perspektywy. Wzmianki nawiązujące do InstaStories celebrytów pojawiły się m.in. na grupie Hydepark, w serwisie Plotek.pl i na stronie gazeta.pl. Materiały kampanijne oraz posty influencerów oznaczane są hashtagiem #zTwarzą, dzięki czemu użytkownicy mogą szybko dotrzeć do contentu wokół całej akcji.
Zobacz również
Etap podsumowujący to reveal od bohaterów wraz ze sprostowaniem całej sytuacji, który przekierowuje do strony www.pijodpowiedzialnie.pl.
Na fan page’u „Alkohol. Zawsze Odpowiedzialnie” akcję podzielono na różne cykle, tj.:
- edukacyjny – prezentujący badania dot. picia alkoholu lub ciekawostki o alkoholach w formie przystępnych i ciekawych infografik;
- AAA – wyjaśniający, że pojęcie „lekki” alkohol nie istnieje, a każdy napój alkoholowy pity nieodpowiedzialnie może nieść ze sobą ryzyko.
Dodatkowo w ramach akcji Patryk Chilewicz na swoim profilu na Instagramie serwował kilka porad dotyczących odpowiedzialnego picia alkoholu #zTwarzą.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Kolejnym krokiem są bloki tematyczne w serwisie Instagram:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
- Wideo – filmy ukazujące krótkie scenki „Jak czujesz się po alkoholu vs Jak widzą Cię inni”. To bezpośredni follow-up do akcji influencerskiej.
- Lifestyle – zdjęcia, na których pokazane jest, że w każdym wieku można przesadzić z alkoholem. Posty zestawiane ze zdjęciami wesołych, szczęśliwych osób, które z alkoholem nie przesadziły.
Za realizację kampanii odpowiada agencja Artegence.