#ZeroLikesGiven: Marka Kahlúa przygotowała wystawę postów, które uzyskały 0 lajków

#ZeroLikesGiven: Marka Kahlúa przygotowała wystawę postów, które uzyskały 0 lajków
Meksykański producent likieru kawowego Kahlúa postanowił stworzyć nietypową wystawę, składającą się tylko z tych postów z Instagrama, które nie uzyskały żadnych polubień. W ten sposób brand chce zwrócić też uwagę na zjawisko FOMO, które dopada wielu młodych osób.
O autorze
1 min czytania 2019-07-22

Nietypowa wystawa zatytułowana „Zero Likes Given” odbędzie się w Nowym Jorku i będzie składała się tylko z tych postów, które otrzymały zero polubień. W ten sposób meksykański producent likieru kawowego Kahlúa chce zwrócić uwagę nie tylko na te zdjęcia czy filmiki, które biją rekordy popularności na Instagramie.

W ramach wystawy marka Kahlúa stworzyła specjalny algorytm, dzięki któremu każdy z nas może na tej stronie stworzyć zestawienie swoich najlepszych zdjęć, które nie otrzymały żadnych lajków. Co ciekawe, owy algorytm działa w podobny sposób co słynne kompilacje dziewięciu postów, które rokrocznie pojawiają się na Instagramie jako swoiste podsumowanie roku.

Ponadto, w ramach wystawy marka Kahlúa przeprowadziła specjalne badania, poświęcone zjawisku FOMO, czyli „strachu przed pominięciem”. Podczas gdy ponad 90% ankietowanych nastolatków stwierdziło, że należy żyć chwilą, połowa z nich przyznała, że ominął ich jakiś ważny moment, bo robili w tym czasie zdjęcie na Instagrama. Natomiast ponad jedna trzecia badanych powiedziała, że usuwa zdjęcie wtedy, gdy w przeciągu minuty nie pojawia się żaden lajk.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS

Instagram poinformował, że w kilku krajach prowadzone są testy nowej funkcji, która ukryje licznik polubień pod postami. Aktualizacja ta ma być częścią walki z botami, które sztucznie zwiększają zasięgi niektórych kont.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się