#OdKulis: Akcja „Pociąg do Zmian” Banku BNP Paribas

#OdKulis: Akcja „Pociąg do Zmian” Banku BNP Paribas
Warsztaty, pokazy naukowe i lekcje języków oraz wybrane usługi bankowe – od 21 czerwca do 14 lipca br. podróżujący wybranymi pociągami PKP Intercity mogli spotkać Mobilny Punkt Banku BNP Paribas. Teraz przedstawiamy, jak #OdKulis wyglądała realizacja akcji.
O autorze
1 min czytania 2019-08-01

W cyklu #OdKulis pokazujemy, jak wyglądają najciekawsze kampanie i działania od wewnątrz: jak w praktyce wygląda realizacja, z jakimi najtrudniejszymi wyzwaniami muszą się zmierzyć twórcy oraz jakie nieplanowane i zaskakujące zdarzenia miały miejsce. Teraz przedstawiamy kulisy akcji „Pociąg do Zmian” Banku BNP Paribas. W jej ramach turyści podróżujący pociągami PKP Intercity na wybranych trasach mogli spotkać Mobilny Punkt, w którym oprócz usług bankowych, na podróżnych czekała cała gama atrakcji.

Autorzy i pomysłodawcy

Zespół trade marketingu i innowacji z Banku BNP Paribas.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Pomysł

Pomysł narodził się w ramach ogólnopolskiej kampanii Konta z Kartą „Otwartą na Świat”.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W czasach, kiedy coraz więcej klientów zamiast wizyty w tradycyjnym oddziale wybiera bankowość internetową lub mobilną, kluczem do sukcesu staje się kreatywność i wychodzenie poza schematy. Wagon został zaaranżowany na wzór transformowanych digitalowych placówek Banku i łączył wiele funkcji – uczył i bawił najmłodszych podróżnych, rozbudzał ciekawość i inspirował nieco starszych, a jednocześnie pozwalał klientom na bezpośredni kontakt z doradcą w niezobowiązującej atmosferze.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Dodatkowo, z myślą o podróżnych czekało na nich wiele atrakcji, w tym m.in. warsztaty, pokazy naukowe czy lekcje języków przygotowane przez naszych partnerów – Centrum Nauki Kopernik, Fundację Łąkę, Fundację Ocalenie oraz Fundację Kosmos dla Dziewczynek.

Osoby zaangażowane w akcję

Przedstawiciele zespołu ds. trade marketingu i innowacji oraz ponad 30 doradców z sieci sprzedaży Banku BNP Paribas. Za kompleksową realizację akcji, w tym przygotowanie i produkcję materiałów brandingowych, stworzenie harmonogramu tras oraz scenariuszy wydarzeń na poszczególnych trasach odpowiadała agencja MasterBrand. Firma zajęła się również koordynacją pracy promotorów oraz działań z partnerami – Centrum Nauki Kopernik, Fundacją Ocalenie, Fundacją Łąka, Fundacją Kosmos oraz Mastercard. Agencja Tamburyn z kolei była odpowiedzialna za przygotowanie projektu wnętrza pociągu oraz jego realizację.

Przygotowania

Przygotowania trwały 8 tygodni.

Kolejne kroki

Wręczenie nagród. Każdy, kto zdecydował się wziąć udział w warsztatach w Mobilnym Punkcie Banku, miał szansę na wygraną w konkursie. Bank przygotował nagrody specjalne – pobyt dla 4 osobowej rodziny w parku rozrywki Energylandia z noclegami dla 4 osób w Western Camp oraz 10 zestawów toreb podróżnych.

Wyzwania

Sporym wyzwaniem była aranżacji wnętrza wagonu ze względu na nietypową powierzchnię oraz logistyka obsługi Mobilnego Punktu Banku.

Niespodzianki i nieplanowane sytuacje

Mobilny Punkt Banku odwiedzali celebryci będący w podróży. Były też sytuacje, kiedy doradcy otwierali konta już po zakończeniu podróży – na stacji końcowej.