Kampania #WYBIERAM jest kierowana do młodych osób w wieku 15-29 lat i jest częścią globalnej inicjatywy Coca-Cola #WCIĄŻZMIENIAMY. Firma mówi w niej, jak odpowiada na wyzwania współczesnego świata – problemy społeczne dotyczące aktywizacji zawodowej młodych oraz kobiet, a także wyzwania środowiskowe. Na potrzeby kampanii #WYBIERAM powstał dedykowany spot, który w sugestywny sposób pokazuje historie czworga młodych ludzi. Podkreśla on, jak źle oraz nienaturalnie czują się młodzi w zawodach wybranych przez innych, a jak dobrze w tych, które pozwalają im realizować własne pasje, takie jak taniec czy gotowanie.
Kampania podkreśla, jak ważne jest świadome podejmowanie decyzji zawodowych. Pokazuje też, że nie ma zawodów ani dobrych, ani złych, a najważniejsze jest, by w pracy robić to, co przynosi spełnienie. Spot kampanii #WYBIERAM kończy się wezwaniem „Wybieraj świadomie, kim chcesz być” i kieruje młodych na dedykowaną platformę YEP (yep.academy), prowadzoną przez Fundację Sukcesu Pisanego Szminką przy wsparciu Coca-Cola. YEP.Academy to kompleksowy program dla młodych osób, który oferuje testy predyspozycji zawodowych, kalkulatory płac, obszerną bazę ofert stażów i pracy oraz ciekawych wydarzeń z całej Polski, a także liczne artykuły i porady.
Zobacz również
Co ważne, platforma jest na bieżąco aktualizowana i poszerzana o kolejne elementy i materiały. Na jesień planowane jest uruchomienie kolejnych narzędzi.
– Nasz program dla młodych cieszy się dużym powodzeniem. W zaledwie kilka miesięcy działalności platformy YEP odnotowaliśmy 300 000 użytkowników. W tym czasie ponad 100 000 osób wykonało testy profilowania. Natomiast tuż po starcie kampanii #WYBIERAM odnotowaliśmy ponad 35 000 nowych użytkowników platformy. To pokazuje, że młodym brak narzędzi oraz wiedzy, jak planować i realizować swoją ścieżkę zawodową. Podejmowane przez nas inicjatywy, takie jak program YEP, a także najnowsza kampania #WYBIERAM, zapewniają młodym wartościowe narzędzia i wsparcie. Dają im także poczucie, że w tym dynamicznie zmieniającym się świecie, nie są pozostawieni samym sobie ani skazani na realizowanie cudzych ambicji, np. rodziców, których rady mogą odstawiać od współczesnych realiów – mówi Anna Solarek, dyrektor ds. komunikacji i kontaktów zewnętrznych w Coca-Cola Poland Services.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Młodzi, którzy chcieliby sprawdzić, jak w praktyce wygląda praca na danym stanowisku, mogą wziąć też udział w organizowanym przez Coca-Cola programie mentoringowym. Oferuje on unikalną możliwość skorzystania z wiedzy pracowników Coca-Cola, poznania ścieżki zawodowej w wybranym obszarze oraz zasięgnięcia porad od doświadczonych osób. Do tej pory odbyło się blisko 100 spotkań w ramach programu mentoringowego. Dla młodych dostępny jest także job shadowing. Umożliwia on towarzyszenie pracownikowi Coca-Cola w trakcie dnia pracy, dzięki czemu osoba szkoląca się może zobaczyć, jak wygląda praca na danym stanowisku. Wszystkie te świadczenia realizowane są w ramach programu YEP.
Słuchaj podcastu NowyMarketing