Polska marka odkupuje torby od swoich klientów, odnawia i sprzedaje dalej

Marka Sartolane rusza z Programem Odkupu Toreb, w ramach którego odkupuje stare torby, a następnie zajmuje się ich kompleksową renowacją i przygotowaniem do ponownej sprzedaży.
O autorze
1 min czytania 2019-08-23

Sartolane to powstała w 2013 roku polska marka, która zajmuje się produkcją ręcznie szytych toreb i akcesoriów skórzanych. Jak sami podkreślają, elementarną częścią filozofii ich marki jest wydłużanie cyklu życia produktów, o co dbają m.in. używając najwytrzymalszych komponentów czy oferując swoim klientom darmową renowację w ramach 5 lat gwarancji.

Teraz firma poszła o krok dalej – wprowadzając cykliczny Program Odkupu Toreb, w ramach którego osoby posiadające torbę Sartolane mogą ją odsprzedać marce, a ta zajmuje się ich kompleksową renowacją i przygotowaniem do ponownej sprzedaży. Aktualnie zakończona została pierwsza edycja, a odnowione torby właśnie trafiły do sprzedaży.

Jak mówi Mateusz Łohutko, współzałożyciel Sartolane – najbardziej ekologiczne dla środowiska są te produkty, które już powstały. Czasem ciężko jest połączyć tą maksymę z prowadzeniem marki, ale jednak da się być konsekwentnym – chociażby dając klientom możliwość zakupu całkowicie odnowionych, kilkuletnich toreb. W taki sposób marka chce zachęcić do bardziej odpowiedzialnej konsumpcji i przemyślanego podejścia do zakupów, a także ograniczenia produkcji odpadów. Nawet, jeżeli torba nam się znudzi, nie musi zostać odstawiona w kąt lub wyrzucona – torba tej jakości, z pięknie starzejącej się skóry, z praktycznie niezniszczalnymi okuciami i zamkiem, może, a nawet powinna, służyć komuś innemu przez wiele kolejnych lat.

Dzięki takiemu podejściu, nawet produkcja wyrobów skórzanych może wpisać się w pozytywny trend zero waste – użytkowany przez bardzo długi czas produkt skórzany jest znacznie bezpieczniejszy dla środowiska niż produkowane z plastiku sezonowe produkty, które zdecydowanie częściej kończą w śmieciach, zanieczyszczając planetę.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Warto dodać, że Sartolane zdecydowało się także na zamieszczenie historii każdej z tych toreb na swojej stronie, bo – jak podkreślają – są one równie ciekawe (lub nawet bardziej), niż same produkty. Każdy lubi przecież czasem nabyć przedmiot z duszą, prawda?

Słuchaj podcastu NowyMarketing