Tylko od kwietnia do czerwca 2019 roku firma podjęła działania w stosunku do 1,5 miliona treści dotyczących samobójstw i samookaleczeń, a 95% z nich zostało wykryte, jeszcze zanim zostały zgłoszone przez użytkowników. Takie same działania prowadzono w przypadku ponad 800 tys. treści na Instagramie, z których 77% wykryto przed zgłoszeniem.
Rezultatami dyskusji i konsultacji z ekspertami są m.in.: zaostrzenie polityki dotyczącej prezentacji skutków samookaleczeń, które są obecnie niedozwolone na platformach; wykluczenie tego typu treści z sekcji Explore w Instagramie; czy też zaostrzenie zasad dotyczących treści promujących zaburzenia odżywiania. Więcej informacji na temat konsultacji jest dostępne na stronach: Zapobieganie samobójstwom oraz Centrum Bezpieczeństwa.
Zobacz również
Facebook zapowiedział również pogłębienie badań nad tym, w jaki sposób ludzie rozmawiają o samobójstwach. W tym celu nawiąże współpracę z dwoma badaczami, którzy za pomocą narzędzia do monitorowania mediów społecznościowych CrowdTangle, będą analizować takie dyskusje. Wyciągnięte wnioski pomogą w przyszłości udoskonalić narzędzia prewencyjne Facebooka i Instagrama. Rozszerzono również specjalne zasoby skierowane do młodych osób, dostępne w Centrum Bezpieczeństwa Facebooka oraz na Instagramie takie jak #chatsafe. Zgromadzono tam zbiór reguł pomagających w reagowaniu na treści samobójcze zamieszczane w internecie, a także porady dla tych, którzy odczuwają potrzebę podzielenia się własnymi uczuciami czy doświadczeniami w tym obszarze.
Firma uruchomiła także rekrutację na nowe stanowisko w zespole ds. polityki publicznej i bezpieczeństwa. Obowiązki tej osoby będą zorientowane na kwestie zdrowia i samopoczucia, a w szczególności na badanie wpływu aplikacji na zdrowie użytkowników.
Więcej informacji znajduje się na stronie.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing