Facebook wzmacnia przeciwdziałanie samobójstwom

Z myślą o bezpieczeństwie osób korzystających z platform Facebooka, firma od 2006 roku aktywnie współpracuje z ekspertami z całego świata, stawiając czoła problematyce samobójstw i samookaleczeń. Z okazji Światowego Dnia Zapobiegania Samobójstwom firma podsumowała swoje wysiłki w tym obszarze.
O autorze
1 min czytania 2019-09-11

Tylko od kwietnia do czerwca 2019 roku firma podjęła działania w stosunku do 1,5 miliona treści dotyczących samobójstw i samookaleczeń, a 95% z nich zostało wykryte, jeszcze zanim zostały zgłoszone przez użytkowników. Takie same działania prowadzono w przypadku ponad 800 tys. treści na Instagramie, z których 77% wykryto przed zgłoszeniem. 

Rezultatami dyskusji i konsultacji z ekspertami są m.in.: zaostrzenie polityki dotyczącej prezentacji skutków samookaleczeń, które są obecnie niedozwolone na platformach; wykluczenie tego typu treści z sekcji Explore w Instagramie; czy też zaostrzenie zasad dotyczących treści promujących zaburzenia odżywiania. Więcej informacji na temat konsultacji jest dostępne na stronach: Zapobieganie samobójstwom oraz Centrum Bezpieczeństwa.

Facebook zapowiedział również pogłębienie badań nad tym, w jaki sposób ludzie rozmawiają o samobójstwach. W tym celu nawiąże współpracę z dwoma badaczami, którzy za pomocą narzędzia do monitorowania mediów społecznościowych CrowdTangle, będą analizować takie dyskusje. Wyciągnięte wnioski pomogą w przyszłości udoskonalić narzędzia prewencyjne Facebooka i Instagrama. Rozszerzono również specjalne zasoby skierowane do młodych osób, dostępne w Centrum Bezpieczeństwa Facebooka oraz na Instagramie takie jak #chatsafe. Zgromadzono tam zbiór reguł pomagających w reagowaniu na treści samobójcze zamieszczane w internecie, a także porady dla tych, którzy odczuwają potrzebę podzielenia się własnymi uczuciami czy doświadczeniami w tym obszarze.

Firma uruchomiła także rekrutację na nowe stanowisko w zespole ds. polityki publicznej i bezpieczeństwa. Obowiązki tej osoby będą zorientowane na kwestie zdrowia i samopoczucia, a w szczególności na badanie wpływu aplikacji na zdrowie użytkowników.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Więcej informacji znajduje się na stronie

Słuchaj podcastu NowyMarketing