Filmy publikowane są w mediach społecznościowych Ringier Axel Springer i DreamLabu, oraz na dedykowanej stronie akcji. W kampanię włączyły się media własne wydawcy, które publikują teksty poświęcone tajnikom zawodu programisty i nawiązujące do obchodzonego w 256. dniu roku święta programistów.
Dlaczego programiści tyle zarabiają? Czy programista to informatyk? Jak programiści widzą użytkowników? Czy programowanie jest trudne? Na te i inne pytania, odpowiadają bohaterowie produkcji, kwestionując niektóre stereotypy i tłumacząc tajniki jednego z najbardziej poszukiwanych zawodów.
Zobacz również
Mimo, że stereotypy na temat programistów powoli się zmieniają, a popkultura powoli porzuca wizerunek nerda-nieudacznika i coraz częściej pokazuje programistów i osoby techniczne jako inteligentnych, skutecznych w działaniu bohaterów – to „zwykli ludzie” nadal mają dużo pytań do programistów. Wiele nieporozumień pokutuje, a ich niewyjaśnianie przekłada się na niechęć, pogardliwe podejście i brak komunikacji. Z okazji Dnia Programisty wydawca chce dołożyć swoją cegiełkę do zmiany tego stanu rzeczy.
Kampania wykorzystuje popularny internetowy format autocomplete interview, w którym gwiazdy i celebryci odpowiadają na najczęściej wyszukiwane przez internautów pytania na swój temat.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing