Pierwszą z nowości jest możliwość tworzenia materiałów wideo zawierających ankiety i publikowanych w Aktualnościach Facebooka wyświetlanych na urządzeniach mobilnych. Z wstępnych ustaleń wynika, że reklamy ankietowe zwiększają świadomość marki w większym stopniu niż reklamy wideo i podnoszą ją w 5 na 9 przypadków. Nowe rozwiązanie będzie dostępne na całym świecie już w tym miesiącu.
Coraz większa liczba reklamodawców jest również świadoma potencjału reklam tworzonych z wykorzystaniem rozszerzonej rzeczywistości (AR). W USA 63% ankietowanych internautów twierdzi, że wypróbowało kreację AR stworzoną przez markę. Facebook ogłosił rozszerzenie możliwości wykorzystania reklam AR na większą liczbę reklamodawców, rozpoczynając tej jesieni ich otwarte beta testy na całym świecie.
Zobacz również
Ponadto, firma postanowiła o rozszerzeniu katalogu interaktywnych formatów o reklamy grywalne, które dzięki zaproszeniu odbiorcy do zaangażowania w zawartą w nich grę, sprzyjają podnoszeniu poziomu konwersji. Marka Vans wspólnie z Creative Shop Facebooka stworzyła grę, w której gracz wciela się w legendę marki Vans – Stevena Van Dorena, który schodząc po zboczu góry ma za zadanie zebrać jak największą liczbę punktów. Grywalna kreacja spowodowała wzrost znajomości reklamy (ad recall) o 4,4 pkt oraz wskaźnika przychylności do marki (favorability) o 2,4 pkt.
– Jeśli spojrzymy na nurty i trendy marketingowe, dojdziemy do wniosku, że są współbieżne z kulturą, a nie starają się zmienić jej ramy. Fundamentalnym elementem nowych form reklamy (ankiet, rzeczywistości rozszerzonej, reklam grywalnych) na Facebooku i Instagramie jest dialog – powiedział Robert Bednarski, country director Facebook CEE.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]