Jury konkursu, składające się z ekspertów z dziedziny marketingu interaktywnego oraz marketerów przyznało tytuł laureata agencji Fafankula N-1 za Jazzy Innovation. Autorzy kreacji wymyślili i zrealizowali film, dzięki któremu grupa developerów aplikacji mobilnych pokazała swoje prawdziwe oblicze: pełnych pasji, wyobraźni, ciekawych i ambitnych młodych ludzi.
Jedno z wyróżnień otrzymało Point of View za kampanię w postaci gry zręcznościowej rich media emitowanej w portalu o2 dla Polkomtela. – Aby się wyróżnić w szumie reklamowych, konieczna jest reklama zwracająca na siebie uwagę, a jednocześnie angażująca użytkowników. Taka też była wyróżniona reklama – za pomocą interaktywnego brand experience pokazywała korzyści z najnowszej oferty Plusa. – wyjaśnia Mariusz Majewski, Managing Director, Point of View. – Jest nam bardzo miło, że po raz kolejny otrzymaliśmy wyróżnienie dla marki Plus na Kartę w konkursie IAB Creative Showcase. Internet to bardzo ważne medium w komunikacji Polkomtela. – dodaje.
Zobacz również
Drugie wyróżnienie za pracę na rzecz Mercedes-Benz otrzymał Liquid. Nietypowa rywalizacja człowieka (Justyna Kowalczyk) z maszyną została zarejestrowana w formie filmu stanowiąc kluczowy element i główną siłę całej kampanii. – Rzadko mamy okazję oglądać w mediach cyfrowych kampanię wykorzystującą kontent video stworzony specjalnie z myślą o nich. Wykorzystaliśmy tę możliwość przy projektowaniu formatów reklamowych i udało się. Cieszymy się podwójnie bo to drugie wyróżnienie dla Liquid w IAB Creative Showcase – tak oto komentuje wyróżnienie Maciej Maciejewski, Head of Liquid
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Kapituła konkursu za najbardziej kreatywną kampanię w 2012 roku – poprzez przyznanie tytułu Grand Prix – uznała pracę agencji Brasil za kreację dla Nike Poland. – Nagrody przyznane w 2012 roku a w szczególności Grand Prix potwierdzają, że najbardziej interesujące i wyróżniające są duże, interaktywne rich-mediowe formaty. Przyciągają uwagę niekoniecznie jedynie dlatego, że są inwazyjne, ale nadają odbiorcy rolę, od razu proponują zabawę, interakcję. W ten sposób, zanim użytkownik zacznie szukać zamknięcia reklamy – zdąży oswoić się z komunikatem marki – w efekcie już sam kontakt z formatem zastępuje wizytę na landing page’u. – mówi Grzegorz Krzemień, juror konkursu, prezes zarządu GoldenSubmarine.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Do edycji zimowej konkursu zgłoszonych zostało 11 prac. Swoje kreacje pokazali:
- Digital One
- Fafankula
- John Pitcher
- K2 Internet
- Liquid
- Mint Media
- Orbis
- Point of View
- Wirtualna Polska
IAB Creative Showcase jest konkursem na najbardziej kreatywną kampanię reklamową w internecie organizowanym co kwartał przez Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska. Celem konkursu jest promowanie kreatywności i innowacyjności kreacji reklamowych w sektorze reklamy online oraz zaprezentowanie i podzielenie się dorobkiem kreacji internetowych w Polsce. Co kwartał profesjonalne Jury nagradza 3 kampanie. Jurorami są eksperci z marketingu interaktywnego oraz marketerzy. Autor najlepszej kampanii kwartału zostaje laureatem konkursu, dwie kolejne prace otrzymują wyróżnienia. Wszystkie nadesłane prace zostają opublikowane na stronie konkursowej. Raz do roku Jury przyznaje nagrodę specjalną Grand Prix dla kampanii wybranej spośród wszystkich nagrodzonych w danym roku.
Wszystkie zgłoszone kampanie można zobaczyć na stronie konkursowej.
Grand Prix 2012: Brasil
Laureat edycji zima 2012/2013: Fafankula N-1
Wyróżnienia: Liquid oraz Point of View