W nowej kampanii ING pyta – „Czy potrzebujemy aż petycji od naszych dzieci żeby coś zmienić?”

ING Bank Śląski przygotował kampanię, której inspiracją są dzieci i ich działania na rzecz poprawy sytuacji klimatycznej. To one – na swoją miarę – dają do zrozumienia dorosłym, że muszą na poważnie zająć się tym tematem.
O autorze
2 min czytania 2019-09-25

– Barierą w przyjęciu postaw eko jest dość powszechne przekonanie, że perspektywa kryzysu środowiska jest odległa i bezpośrednio nas nie dotyczy. Dlatego dzieci, które wg. Polaków mają obecnie największą wiedzę na temat działań pro-ekologicznych, w aktywny sposób – poprzez manifestacje, petycje, wypowiedzi – coraz częściej dają nam do zrozumienia, że ten problem nie jest odległy, że może dotknąć już ich. Ta postawa zaimponowała nam i stała się inspiracją do stworzenia kampanii, w której zachęcamy dorosłych do świadomych i mądrych wyborów z myślą o przyszłości swoich dzieci. One mają pełne prawo oczekiwać od nas zmiany – powiedziała Barbara Pasterczyk, dyrektor Banku odpowiedzialna za komunikację marketingową w ING Banku Śląskim.

W najnowszym spocie reklamowym ING Banku Śląskiego dzieci w zabawny ale zdecydowany sposób składają petycję dorosłym wskazując w niej problemy, które powinny być jak najszybciej rozwiązane, między innymi takie, jak: właściwa segregacja śmieci, mniej plastiku, oszczędzanie wody. Są zaangażowane, bo czują, że muszą, ale tak naprawdę to chcą być ciągle dziećmi. Puenta: „Czy potrzebujmy aż petycji od naszych dzieci żeby coś zmienić” pokazuje, że działanie należy do dorosłych i to oni mogą dokonać zmiany.

ING również pracuje nad tą zmianą. Jako jeden z pierwszych zadeklarował ograniczenie finansowania energetyki węglowej a zgodnie z przyjętą w 2017 roku Deklaracją Ekologiczną, priorytetem w jego działalności biznesowej są projekty realizowane z troską o środowisko naturalne. Bank podejmuje działania na rzecz tworzenia nowych produktów, wspierania przedsięwzięć proekologicznych, kształtowania świadomości w tym zakresie. Pomaga klientom w transformacji energetycznej oraz wyborze sposobów sprzyjających oszczędzaniu energii. Do współpracy w tym zakresie wybiera partnerów, którzy rozumieją i podzielają te strategiczne założenia.

Równolegle podejmuje wewnętrzne działania proekologiczne, których celem jest m.in. zmniejszenie zużycia energii. Obecnie w wyniku zakupu „zielonych certyfikatów” 100% energii zużywanej w banku pochodzi ze źródeł odnawialnych. Aby zminimalizować wpływ, jaki na środowisko wywiera działalność operacyjna, w tym biura, oddziały i centra komputerowe, dąży do ciągłego zmniejszania emisji dwutlenku węgla, zużycia energii, papieru i odpadów elektronicznych.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Skoro, aż 89% Polaków uważa, że indywidualne działania mogą mieć realny wpływ na ochronę środowiska naturalnego* to mamy nadzieję, że dzięki naszej kampanii wielu dorosłych, podejmie jeszcze więcej wysiłku na rzecz poprawy sytuacji klimatu – dla siebie i dla przyszłych pokoleń. My ułatwiamy dokonywanie proekologicznych wyborów dzięki eko ofercie i zachęcamy klientów, aby w trosce o środowisko wybierali sprzęty i towary ekologiczne – dodała Barbara Pasterczyk.

ING Bank Śląski już drugi rok z rzędu proponuje klientom indywidulanym i firmom szerokie finansowanie rozwiązań ekologicznych, które przyczynią się do zmniejszenia zużycia energii konwencjonalnej i zwiększenia czystej. W ramach tej oferty bank rezygnuje z prowizji.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Eko finansowanie w ING Banku Śląskim obejmuje:

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
  • Ekopożyczkę dla klientów indywidualnych, która finansuje m.in. kolektory słoneczne, ogniwa fotowoltaiczne, energooszczędny sprzęt AGD, oświetlenie LED, sterowniki energooszczędnych, pralki czy rowery a nawet okna i drzwi zewnętrzne;
  • Ekopożyczkę dla firm;
  • Ekokredyt hipoteczny na dom energooszczędny;
  • Ekokredyt inwestycyjny dla wspólnot mieszkaniowych;
  • Ekoleasing na samochody hybrydowe i elektryczne.

Dodatkowo kampanię wspiera akcja „Hulaj bez spalin”, w której bank zachęca do poruszania się po mieście elektrycznymi skuterami i hulajnogami. W ramach akcji można wykorzystać aż 30 minut bezpłatnej jazdy pojazdami elektrycznymi! Dzięki temu każdy może przyczynić się do mniejszej emisji spalin w swoim otoczeniu.

Aby jazda pojazdem elektrycznym była nie tylko przyjemna i ekologiczna ale też bezpieczna, bank upowszechnia również wiedzę na temat odpowiedzialnego poruszania się ekopojazdami, w tym hulajnogami.

– Problemem aglomeracji są korki, spaliny i smog. Wierzymy, że ekopojazdy mogą pomóc rozwiązać ten problem, dlatego mocno angażujemy się w projekty z obszaru sharingu i elektromobilności. Chcemy aby Polacy dostrzegli w naszych działaniach szczerą intencję, ponieważ nam naprawdę zależy na upowszechnieniu ekopostawy. Inwestujemy w ekorozwiązania i chcemy aby były dostępne dla każdego. W akcji „Hulaj bez spalin” dajemy 30 minut ekojazdy za darmo aby zachęcić Polaków do wypróbowania elektrycznych skuterów i hulajnóg i przekonać ich do tego rozwiązania – zaznaczyła Barbara Pasterczyk.