Tesco: Więcej przyjaznych środowisku opakowań

Pół roku po deklaracji stosowania opakowań nadających się do ponownego przetworzenia w produktach marki własnej, Tesco przedstawia pierwsze efekty podjętych działań. Celem firmy jest usunięcie z opakowań produktów z logo Tesco wszystkich materiałów niepodlegających recyklingowi do końca 2020 roku.
O autorze
1 min czytania 2019-09-27

Zmiana na materiały bardziej przyjazne środowisku jest skomplikowanym i długotrwałym procesem – może bowiem wymagać nawet modyfikacji w technologii produkcji. Ostatnie miesiące w Tesco to m.in. nowe opakowania herbatników, wafli i bombonierek, wykonane z materiałów nadających się w 100% do recyklingu. Wprowadzone zmiany dotyczyły wymiany polistyrenu na szeroko przetwarzany PET. Nowe kategorie produktów dołączyły do butelek świeżych soków i koktajli, wprowadzonych na półki sklepów w marcu. Opakowania te dodatkowo wykonane są z częściowo „odzyskanego” materiału r-PET pochodzącego z recyklingu.

W skali Tesco w Europie Środkowej (Polska, Czechy, Słowacja, Węgry), nowy skład opakowań pomoże uratować aż 6,5 tony plastiku, który zamiast gromadzić się na wysypiskach może zostać ponownie przetworzony. W sklepach Tesco można znaleźć także jaja przepiórcze w nowych opakowaniach. Wytłaczanki zostały wykonane z r-PET, czyli materiału utworzonego częściowo z przetworzonego plastiku jak np. butelki po napojach. Tesco zamieniło również folię termokurczliwą PVC stosowaną jako opakowania zbiorcze napojów energetycznych, co generuje możliwość recyklingu dodatkowych 5 ton materiału rocznie.

W nadchodzących tygodniach na półkach sklepowych pojawią się również zmiany w kategoriach produktów mlecznych i mrożonych. Opakowania z polistyrenu zostaną zastąpione papierem, PET i PP, czyli materiałami szeroko poddawanymi recyklingowi. Zmiana ta pozwoli zaoszczędzić aż 68 ton trudno przetwarzalnego plastiku.

– Przeglądając się nawet pojedynczym produktom, widzimy ogromną zmianę, która przynosi pozytywne korzyści dla środowiska. Usuwanie lub wymiana polistyrenu czy PVC na łatwiej przetwarzalne materiały opakowaniowe to tylko jeden z wielu kroków, które podejmujemy. Możemy już być dumni z tego, co osiągnęliśmy i będziemy nadal współpracować z naszymi dostawcami i kontynuować przegląd opakowań marki Tesco, aby mieć pewność, że wkrótce wszystkie te produkty będą miały opakowania przyjazne dla środowiska – mówi Lukas Miklos, kierownik ds. opakowań Tesco w Europie Środkowej.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Na początku tego roku Tesco zobowiązało się do zmiany opakowań produktów marki własnej. Sieć handlowa dąży, by wszystkie opakowania produktów marki Tesco nadały się do recyklingu lub ponownego użycia przed 2025 rokiem. Zaś już do końca 2020 roku z opakowań produktów Tesco zostaną wyeliminowane materiały niedające się do recyklingu.

zdjęcie: depositphotos.com

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się