Kampania „Małżeństwo. Droga naszego życia” rozpoczęła się 26 września br. Akcja ma charakter ogólnopolski, jest prowadzona za pośrednictwem mediów tradycyjnych i społecznościowych. Jednym z elementów akcji jest 30 sekundowy spot pokazujący wartość dzielenia życia ze współmałżonkiem – przechodzenia wspólnie z ukochaną osobą zarówno przez piękne jak i trudne momenty. Kampania została sfinansowana ze środków Funduszu Sprawiedliwości, którego dysponentem jest Minister Sprawiedliwości. Działania komunikacyjne trwać będą 3 miesiące i zakończą się w grudniu.
Kampania informacyjna powstała w oparciu o badania jakościowe oraz ilościowe zrealizowane przez niezależną firmę badawczą Maison & Partners na zlecenie Fundacji Mamy i Taty.
Zobacz również
– Większość Polaków (61%) uważa, że godne zaufania są osoby posiadające stabilne życie prywatne, czyli mające rodzinę i żyjące w małżeństwie, a osoby nieczujące odpowiedzialności za bliską osobę są częściej skłonne do popełniania przestępstw (48%). W opinii badanych, zgodne małżeństwo, w którym oboje rodziców ma kontakt z dzieckiem chroni przed przestępczością (59%), natomiast dzieci z rozbitych rodzin są bardziej niż rówieśnicy narażone na podejmowanie ryzykownych zachowań (51%) – komentuje Aleksandra Furman z firmy badawczej Maison & Partners.
Zgodnie z hasłem kampanii „Bo żyć dla siebie to za mało”, celem akcji jest promocja małżeństwa jako najbardziej wartościowej formy rodziny dla profilaktyki przestępczości.
– Przeanalizowaliśmy liczne polskie oraz międzynarodowe statystyki na temat przestępczości. Wyniki wskazują, że forma rodziny w jakiej wychowują się dzieci ma wpływ na ich późniejsze zachowanie w dorosłości. Jednocześnie, dane pokazują, że zgodne pożycie małżeńskie może uchronić współmałżonków od popełniania czynów przestępczych. Dlatego jako Fundacja, zdecydowaliśmy się rozpocząć kolejną już kampanię promującą istotę życia w związkach małżeńskich. Aż 59 proc. Polaków uważa, że wiele małżeństw zbyt szybko podejmuje decyzję o rozwodzie. Rozpad związku nie tylko komplikuje życie małżonkom, ale przede wszystkim nieodwracalnie zmienia funkcjonowanie dzieci i ich późniejsze podejście do relacji – tłumaczy Marek Grabowski, prezes Fundacji Mamy i Taty.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Kampania „Małżeństwo. Droga naszego życia” jest kontynuacją działań Fundacji Mamy i Taty zorientowanych na rzecz wzmocnienia rodziny. Poprzednia kampania informacyjna „Ratuj Rodzinę” dotyczyła problemu rozwodów.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Więcej informacji o obecnej kampanii dostępnych jest na stronie.