19 października br. odbyła się gala, podczas której ogłoszono zwycięzców konkursu realizowanego przez Muzeum Tatrzańskie. Jego celem było wyłonienie oryginalnych projektów, które mogłyby posłużyć jako element promocji kultury regionu.
Pierwsze miejsce zajął projekt-manifest zatytułowany „Domy. Duchy”, autorstwa studenta warszawskiej ASP Łukasza Leśniaka, czyli kreatywne świece dekoracyjne, inspirowane niszczejącymi, zabytkowymi domami Zakopanego. W ten sposób autor chciał zwrócić uwagę na zabytki, które nie tylko w tym podhalańskim regionie są dewastowane, ale także w pozostałych polskich miastach.
Zobacz również
Drugie miejsce zajęły „Zakopiny”, autorstwa Anny Libery i Jana Strumiłło, które są modnymi przypinkami, przedstawiającymi tańce zbójnickie inspirowane twórczością Zofii Stryjeńskiej oraz dwa niedźwiedzie.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Trzecie miejsce z kolei zdobyła Joanna Makowska-Surowiec z Sosnowca, która stworzyła „Grań Giewontu”, czyli projekt zasłony z bawełny i lnu z dolną krawędzią wyciętą na kształt grani. Taka pamiątka ma przypominać turystom o pięknych widokach na góry, które można zobaczyć będąc w Zakopanem.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W ramach konkursu jury przyznało także trzy wyróżnienia – za projekt „Fałatek”, nawiązujący do towarzyszącej wielu turystom potrzeby zabrania kawałka gór ze sobą, „Memory”, czyli popularna gra inspirowana podhalańska kulturą oraz kubek przypominający „Morskie Oko”.
Ponadto, jury przyznało także nagrodę specjalną dla Jana Pfeifera, autora projektu „Góralski Ornament”, za wyjątkowy pomysł na niematerialną pamiątkę.