Konferencja UX Poland, powstała na bazie organizowanej w poprzednich latach konferencji Polish IA Summit, w której w ciągu trzech lat wzięło udział ponad 600 uczestników z ponad 100 firm oraz ponad 70 prelegentów z kraju i zagranicy.
Zwiększająca się z roku na rok potrzeba rozwoju wiedzy dotyczącej użyteczności oraz doświadczeń użytkowników, zaowocowała utworzeniem Projektu UX Poland, którego głównym celem jest promocja, ewangelizacja oraz edukacja skierowana zarówno do osób początkujących jak i profesjonalistów z wieloletnim doświadczeniem.
Zobacz również
UX Poland to odpowiedź na coraz większe zainteresowanie tematyką user experience w naszym kraju – mówi Wiesław Kotecki, organizator konferencji. – Po trzech latach tworzenia największej konferencji IA/UX w Europie Centralnej – Polish IA Summit, postanowiliśmy rozwinąć obszar działań i stworzyć projekt, który tematyką znacznie wykracza poza architekturę informacji stanowiąc główne i najważniejsze źródło wiedzy na temat doświadczeń użytkownika. W tym roku, wraz z IAI zorganizowaliśmy World IA Day, organizujemy UX Poland i będziemy wspomagać organizacyjnie lokalne konferencje World Usability Day, które już od kilku lat odbywają się w całej Polsce. W najbliższym czasie uruchomimy również stronę internetową z materiałami z dotychczasowych konferencji.
Co będzie się działo?
Podobnie jak w poprzednich edycjach zaproszono największych światowych ekspertów użyteczności.
Wśród ciekawych gości wystąpią polskie i zagraniczne gwiazdy UX, które rozwijały projekty światowych marek, ale również świetnie zapowiadające się startupy. W warszawskim Kinie Praha zobaczymy między innymi: Chrisa Chandlera z Walt Disney Parks, który opowie o wnoszeniu magii do świata online, Billa W. Scotta z PayPal, który przybliży temat wdrożeń Lean UX, a także Josha Paytona z Huge, Raviego Mynampaty z Harvard Business School, Jeroena Razoux Schultza z TomTom czy Iris Cremers z KLM. Wystąpi także Iann Fenn z Chopstix Media, który zanim rozpoczął współprace dla takich brandów jak: BP, Virgin Media, UKTV, BBC Worldwide dał się poznać jako producent radiowy i komik.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
W puli polskich wystąpień będzie równie interesująco. Do najciekawiej zapowiadających się polskich prelekcji niewątpliwie należy wystąpienie Michała Panowicza, który opowie o nowym obliczu mBanku. Równie ciekawie zapowiada się wystąpienie Macieja Bartosiewicza i Marcina Malickiego, którzy opowiedzą o wdrażaniu projektów w sektorze publicznym, natomiast Magdalena Plichta i Joanna Sieniawska opowiedzą o projektowaniu usług telekomunikacyjnych dla najmłodszych. To tylko początek długiej listy wystąpień polskich ekspertów.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Łącznie, w ciągu dwóch dni uczestnicy będą mogli zapoznać się z wiedzą bazującą na doświadczeniu ponad 30 polskich i zagranicznych największych specjalistów UX.
Dlaczego warto?
Organizowane w kwietniu UX Poland to jedyne wydarzenie w Polsce umożliwiające spotkanie się z ekspertami z całego świata UX. To wyjątkowa okazja, aby w jednym miejscu i czasie spotkać ludzi nauki i praktyków, pracujących w różnych środowiskach i obszarach zainteresowań zawodowych od projektowania interakcji, user experience, architektury informacji, systemów IT po przedstawicieli e-commerce, telekomów, sieci społecznościowych, wydawców portali oraz start-upów technologicznych.
To unikalna możliwość dowiedzenia się z pierwszej ręki o wdrożeniach UX realizowanych przez ekspertów w największych światowych firmach.
UX Poland to konferencja umożliwiająca zdobycie wiedzy o największych światowych projektach UX, oraz wykorzystania zdobytej wiedzy we własnych przedsięwzięciach.
Konferencja organizowana jest przez Uselab, przy współpracy CHI Polska.
NowyMarketing jest patronem wydarzenia.