Rokrocznie autorzy słownika Collinsa wybierają słowo roku, które w pewien sposób definiuje mijające dwanaście miesięcy. W tym roku językoznawcy ogłosili „strajk klimatyczny” słowem 2019.
Popularność tego zwrotu związana jest niewątpliwie z postacią Grety Thunberg, która spopularyzowała taką formę protestu. Jak przyznali językoznawcy Collins Dictionary, hasło „strajk klimatyczny” pojawiało się średnio ponad 100 razy częściej niż w poprzednim roku.
Zobacz również
Warto zaznaczyć, że w ubiegłym roku słowem 2018 według Collins Dictionary był zwrot „single-use”. Wówczas językoznawcy tłumaczyli wybór m.in. wzrastającą świadomością społeczeństwa w związku z ochroną środowiska.
Wśród finalistów tegorocznej listy najpopularniejszych słów 2019 roku według Collins Dictionary znalazł się też taki zwrot, jak „niebinarność”, który odnosi się do „zmian w tym, jak osoby definiują samych siebie”.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Pełne zestawienie haseł 2019 roku znajduje się na stronie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing