Łódzka agencja od maja 2019 r. prowadzi działania komunikacyjne dla UNIQA na Facebooku. Jest też pomysłodawcą kampanii „Jak brzmi bezpieczeństwo”, która właśnie ma swą premierę.
Kampania składać się będzie z trzech elementów. Dziś w mediach społecznościowych opublikowany został spot wideo. Kolejnym elementem będzie konkurs, a potem sonda uliczna dotycząca dźwięków bezpieczeństwa.
Zobacz również
Bohaterem spotu jest Henryk Zastróżny, jeden z najlepszych w Polsce imitatorów dźwięku. Przez wiele lat pracował w Wytwórni Filmów Fabularnych w Łodzi, był też związany z Państwową Wyższą Szkołą Filmową, Telewizyjną i Teatralną, czyli popularną „Łódzką Filmówką”. Jest autorem efektów dźwiękowych do kilkudziesięciu filmów, m.in. obrazu „Katyń” w reżyserii Andrzeja Wajdy.
W spocie bohater staje przed wyzwaniem – zastanawia się, jak brzmi bezpieczeństwo. Jakie dźwięki kojarzą nam się ze spokojem, z ukojeniem. Film pełen jest odgłosów, szeptów, szelestów. Możemy też usłyszeć i zobaczyć, jak wygląda praca dźwiękowca „od kuchni”. Co tworzy dźwięk skrzypiącego zimą pod butami śniegu, a co brzmi jak rozkładany na wietrze spadochron?
Film został zrealizowany we współpracy z LDZFILM.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– Gdy szukaliśmy pomysłu na kampanię, na myśl przyszła nam wspaniała osoba – Pan Henryk. Mający ciekawą przeszłość zawodową, a dodatkowo bardzo przyjazny, ciepły człowiek. Poza tym, pomysłem związanym z dźwiękami wpisujemy się w bardzo aktualny na rynku trend ASMR – powiedziała Julia Kałużyńska, kierująca działem Social Media Communication w Bluerank.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
ASMR (Autonomous Sensory Meridian Response – samoistna odpowiedź meridianów czuciowych) to zjawisko przyjemnego uczucia mrowienia w okolicy karku, wywoływane np. odpowiednimi dźwiękami: szeptem, szelestem, szumem. Zjawisko zostało zbadane przez naukowców. Ich zdaniem, ASMR jest faktyczną aktywnością mózgu, która ma bardzo dobry wpływ na nasze zdrowie.
– W naszych działaniach internetowych opieramy się na tym, o czym ludzie rozmawiają, co jest dla nich ważne, czerpiemy z nowości i aktualnych trendów. A jeśli dodatkowo akcja wiąże się z bezpieczeństwem… Tak, jest to dla nas ważna kampania – mówi Maciej Gałecki, prezes Bluerank.
– Dbanie o bezpieczeństwo naszych klientów jest wpisane w misję naszej marki oraz misję polskich spółek UNIQA. Pozwalamy klientom cieszyć się życiem, wspierając ich każdego dnia, by żyli bezpieczniej, dłużej, lepiej. Nowa kampania wizerunkowa na Facebooku świetnie się w to wpisuje – powiedziała Katarzyna Ostrowska, dyrektor ds. komunikacji marketingowej i PR, UNIQA Polska.