W marketingowym slangu pojęcie omnichannel zadomowiło się już na dobre, jednak na polskim rynku to wciąż nowe zjawisko, którego definicja nadal ewoluuje. Niewiele przedsiębiorstw umie odpowiednio wdrożyć wielokanałowość sprzedaży, podczas gdy na Zachodzie jest to jeden z wiodących trendów przynoszących realne korzyści dla marki i… klientów. Stąd głośnym sukcesem na skalę światową było odebranie nagrody GIA Global Innovation Awards dla 9design przez Annę i Krystiana Dobrzyckich podczas uroczystej gali w Chicago. 9design jako z trzech polskich sklepów, pośród kilkuset salonów wnętrzarskich na świecie, został doceniony za spektakularne zintegrowanie sprzedaży online i offline, co zainicjowało wiele kolejnych kroków, mobilizując dalszy rozwój marki. Warto zaznaczyć, że GIA to prestiżowy konkurs organizowany przez amerykańskie stowarzyszenie IHA (Internatinal Houseware Association) dla sklepów z branży wyposażenia wnętrz, w którym biorą udział salony z ponad 30 krajów, m.in. USA, Włoch, Portugalii, Holandii, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Japonii, Brazylii, Argentyny czy Nowej Zelandii.
– Niezmiernie cieszy nas fakt, że nasze starania zostały docenione nie tylko przez klientów, ale także profesjonalistów. Tego typu wyróżnienie to najlepsza nagroda, będąca wyrazem uznania dla pracy każdego z nas – z uśmiechem komentuje Anna Dobrzycka.
Zobacz również
W zgranym teamie 9design za rozwój kanału e-commerce, regularny research, wdrażanie i optymalizację kanałów komunikacji z klientami i adaptowanie nowych technologii w głównej mierze odpowiada Krystian Dobrzycki. Pasjonat marketingu internetowego, którym zajmuje się od ponad 15 lat a od 2009 roku, współtwórca i członek zarządu marki 9design – wiodącego sklepu wnętrzarskiego online z salonem stacjonarnym w Warszawie. Jego zaangażowanie w rozwój konceptu 9design w czasie, gdy IKEA i inne największe marki meblowe omijały sprzedaż online szerokim łukiem, pozwoliło rozpocząć sprzedaż wysyłkową mebli, niezależnie od ich gabarytów.
– Obecnie sprzedawcy nie mogą już po prostu nadążać za klientem – muszą być o krok do przodu, by sprostać wymaganiom jakie stawia dość kapryśny rynek. Nowoczesny marketing i dobra obsługa klienta to solidne podstawy, które podczas 10 lat budowania marki 9design w Polsce, pozwoliły nam osiągnąć sukces w e-Commerce i na wielu polach wyprzedzić konkurencję. Wypracowanie systemu, który będzie utrzymywał naszą przewagę, wciąż jest niemałym wyzwaniem dla naszego sklepu. Integrując sprzedaż online z tradycyjnym retailem musimy działać świadomie i czasem po prostu ryzykować, by przetestować nowe rozwiązania i możliwości – dodaje Krystian.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Z punktu widzenia klienta, każde zakupy mają być wygodne, szybkie i za sprawą technologii mobilnych, możliwe do zrealizowania w dowolnym miejscu i czasie bez względu na wielkość przesyłki. Nagroda za skuteczną integrację kanałów sprzedaży odebrana w USA przez twórców 9design to tylko potwierdzenie potencjału polskiej marki, która nie boi się wyzwań związanych z omnichannelem i wie, jak rozwijać biznes na światowym poziomie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing