„Sztuka ma wartość. Wartość, której szukasz” – to nowy claim marki DESA Unicum łączący w sobie zarówno pasję związaną ze sztuką, jak i wątek biznesowy. Także nowy logotyp ma łączyć ze sobą kreatywność z powagą. Dotychczasowe logo sięgało historią do początków Desy, wtedy jeszcze państwowej, czyli lat 50. XX wieku. Napis DESA podzielony był na dwie sylaby i umieszczony w dwóch poziomych rzędach. W nowym logo napis DESA jest zorientowany pionowo, litera po literze, a słowo Unicum pozostaje usytuowane w poziomie. Uzupełniająca wersja logotypu pozwala na jego obrót o 90 stopni. Gruntownym zmianom poddane zostały wszystkie materiały graficzne, którymi posługuje się firma jak m.in. katalogi aukcyjne, zaproszenia, plakaty i banery. W ramach rebrandingu stworzono nową stronę internetową oraz zmodyfikowano aplikację mobilną.
Nowa oprawa graficzna strony internetowej jest monochromatyczna, co w rezultacie zwiększyło jej przejrzystość i czytelność. Strona jest również bardziej intuicyjna i łatwiej nią nawigować. Wyróżniono na niej najważniejsze prace każdej z aukcji, rozbudowano sekcję contentu własnego firmy, który ma pełnić funkcję newsową i edukacyjną.
Zobacz również
Drugim etapem procesu rebrandingu będzie kampania wideo contentowa. Na krótkich filmach zarząd oraz pracownicy DESA Unicum opowiadają o najważniejszych, przełomowych wydarzeniach w historii firmy.
– Doszliśmy do momentu, gdy sztuka jest przez ogromną część społeczeństwa postrzegana zarówno jako wartość sama w sobie, ale też jako wartość materialna, poważna i stabilna inwestycja. Dziś nadszedł moment, w którym chcemy wszystkie te zmiany i rozwój zamknąć w nowej formie – mówi Juliusz Windorbski, prezes DESA Unicum.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Nowa identyfikacja wizualna firmy, to kolejny krok po otwarciu nowoczesnej siedziby przy ul. Pięknej w Warszawie w 2017 roku. Nowa identyfikacja pozwoli zachować spójność w przekazie firmy, której celem jest rozwój i profesjonalizowanie rynku sztuki. Pozwala zaprezentować DESA Unicum na nowo, myśląc o przyszłości, ale zachowując w nowej oprawie wizualnej wieloletnią historię, którą szczyci się firma.
– Projekt nowego systemu identyfikacji marki DESA Unicum był jednym z najciekawszych w historii BNA. Celem projektu było takie wzmocnienie i uatrakcyjnienie marki, by mogła ona być strategicznym narzędziem promocji sztuki w ogóle, by mogła ona działać jak developer rynku, odpowiedzialny za budowanie całej kategorii – mówi Mariusz Przybył, strategic director BNA. Brand New Attitude.
Wprowadzone zmiany w identyfikacji marki mają swoje odbicie w aktualnej misji firmy:
„Desa Unicum zrodziła się z miłości do sztuki i biznesowej pasji. Naszą misją jest profesjonalizowanie i rozwijanie rynku sztuki, tak by zagościła ona w każdym domu. Wierzymy, że sztuka ma niezwykły wpływ na dobrobyt materialny i duchowy. Jej posiadanie nie tylko nobilituje i dodaje prestiżu, ale też uwrażliwia i rozwija wyobraźnię. Dostrzegamy prawdziwą wartość sztuki, to nią kierujemy się w naszych wycenach i to na nią chcemy uwrażliwiać naszych Klientów. Bo posiadając dzieła sztuki, obcujemy z wartościami, które czynią nasze życie lepszym”.
Nowa identyfikacja wizualna firmy zostanie zaprezentowana w całości po raz pierwszy 4 grudnia o godz. 19 podczas wernisażu wystawy Sztuka Dawna.