Łódzka marka Laveo pod koniec lipca 2019 roku zaangażowała się w działania związane z projektem WorkCamp, w ramach którego studenci Politechniki Łódzkiej pomogli wyremontować część pomieszczeń w Domu Dziecka przy ulicy Małachowskiego w Łodzi. Tegoroczna edycja cyklicznego projektu okazała się rekordowa, ponieważ dostosowano do potrzeb placówki aż 110 metrów kwadratowych powierzchni – w tym łazienkę, kuchnię czy pokój spotkań dla rodzin zastępczych – Bułeczkę. Marka wsparła inicjatywę i przekazała organizacji studenckiej armaturę, niezbędną do wykonania remontu łazienki oraz kuchni.
Jak możesz spełnić dobry uczynek?
Zobacz również
Udział w projekcie pozwolił Laveo dostrzec problem i uświadomić sobie, jak duże i pilne są potrzeby wsparcia instytucjonalnych i rodzinnych ośrodków pieczy zastępczej. W całej Polsce istnieje aż 1165 placówek, które w formie rodziny zastępczej sprawują opiekę nad 16115 dziećmi. Tylko w województwie łódzkim funkcjonuje 71 takich instytucji z 1159 wychowankami. Dlatego przedstawiciele marki postanowili jeszcze mocniej zaangażować się w pomoc. 1 grudnia br. marka Laveo oficjalnie rozpoczęła akcję Bona Faro (z jęz. esperanto – dobry uczynek). W jej ramach przygotowała aż 200 granitowych zlewozmywaków – dochód z ich sprzedaży zostanie w stu procentach przeznaczony na potrzeby dzieci z domów dziecka, rodzin zastępczych czy rodzin znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej.
Akcja BonaFaro wspiera kampanię Rodzina Jest dla Dzieci, organizowaną przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Łodzi, mającą na celu m.in. promowanie rodzicielstwa zastępczego, poszukiwanie nowych rodzin zastępczych i wsparcie tych już istniejących.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– Akcja wpisuje się w ideę społecznej odpowiedzialności biznesu, zorientowanej na wsparcie lokalnej społeczności – bo z nią czujemy się silnie związani. Nasze korzenie są tutaj, w Łodzi i mocno identyfikujemy się z tym miastem, jego tradycją mieszkańcami i ich potrzebami. Stąd decyzja o wsparciu łódzkich domów dziecka i rodzin zastępczych poprzez to, co potrafimy najlepiej – wyjaśnia Anna Kowalska, kierownik marketingu marki Laveo.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Pomagając innym, pomagasz sobie
Akcja potrwa do 29 lutego 2020 roku. Produkty akcji Bona Faro będą dostępne w wybranych punktach sprzedaży współpracujących z marką. Do akcji wybrano dwie serie zlewozmywaków – Bona Faro oraz Granada, które zostały zaprojektowane przez Marię Kubiak, product managera Laveo.
Każda osoba, która weźmie udział w akcji, poza samym produktem, otrzyma specjalny certyfikat, będący dowodem, że dochód ze sprzedaży zostanie przekazany na wsparcie akcji.
Więcej informacji na temat akcji BonaFaro znajduje się na stronie.