Była już butelka Coca-Coli wykonana z plastiku wyłowionego z morza, a teraz torby na zakupy z odpadów oceanicznych – popularne marki coraz częściej udowadniają, że śmieci zanieszczyczające zbiorniki wodne na całym świecie można w świetny sposób wykorzystać.
Torby wielokrotnego użytku, wykonane z przetworzonych odpadów oceanicznych, zostały wprowadzone do belgijskich oddziałów sieci Carrefour. Tam klienci mają do wyboru trzy warianty – torbę na ramię, na kółkach, a także składaną torbę z dodatkowym woreczkiem.
Zobacz również
Przy produkcji tego typu toreb Carrefour współpracował z organizacją Seaqual, która zajmuje się m.in. oczyszczaniem oceanów. Jak przyznali przedstawiciele sieci, do wytworzenia 100 worków użyto około 10 kg tworzyw sztucznych.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Na pl. Bankowym i przy ul. Ząbkowskiej pojawiły się pierwsze z dziesięciu recyklomatów. Mieszkańcy Warszawy w zamian za wrzucenie do maszyn pustych butelek bądź puszek, otrzymają punkty wymienne na nagrody – w tym m.in. zniżki na wydarzenia czy napoje.
PS2
Firma Nestlé, producent wody Nałęczowianka, wprowadza na rynek nową, litrową butelkę, która jest w 50% wykonana z plastiku pozyskanego z recyklingu. Co więcej, butelkę można po zużyciu ponownie przetworzyć.