Reklama telewizyjna jest częścią zintegrowanej kampanii, która obejmuje również działania on-line oraz PR i potrwa do 19 maja. Jest to pierwsza kampania zarówno Piotra Żyły, jak i marki, która jest liderem w Polsce sprzedaży w kanale tradycyjnym słonych paluszków. Jej celem jest zwiększanie świadomości marki Beskidzkie.
Autorem strategii i kreacji jest agencja Schulz Brand Friendly, która lunch marki oparła na komunikacji naturalności i autentyczności, czyli cechach charakteryzujących zarówno markę, jak i Piotra Żyłę. Hasłem kampanii jest „Cokolwiek robisz – Bądź sobą, jesteśmy z Tobą”.
Zobacz również
Kampania, która rozpocznie się 16 kwietnia i potrwa do 19 maja, będzie emitowana w kanałach TVP, At Media, TVN, Polsat. Dodatkowo, prowadzone będą działania w prasie oraz internecie. W strategii w nietypowy sposób wykorzystano również media społecznościowe: na fanpage’u marki www.facebook.com/Beskidzkie zostanie uruchomiona specjalna aplikacja, dzięki której fani będą mieli wpływ na zakończenie spotu. W związku z tym w ramach kampanii pojawią się trzy róże spoty: pierwszy 30-sekundowy, wprowadzający do historii współpracy z Piotrem Żyłą, kolejne trzy 15-sekundowe, promujące wybrane produkty marki i na koniec spot z zakończeniem internautów. Ostatnia reklama, która będzie wyemitowana tylko raz 19 maja, to także finał aplikacji konkursowej prowadzonej na Facebooku.
– Już w styczniu 2013 na etapie tworzenia strategii reklamowej dla marki Beskidzkie szukaliśmy pomysłu na połączenie wartości marki z jej produktami, a co za tym idzie, z pomysłem na kampanię. To wtedy wpadliśmy na trop Piotra Żyły. Idealnie pasował do naszych założeń: bez napinki, nikogo nie udaje, nikogo nie naśladuje – jest po prostu sobą (chociaż wtedy znany był tylko nielicznej grupie internautów, bowiem miał ok. 60 tys. fanów na Facebooku) – dokładnie jak marka Beskidzkie. Dlatego stworzyliśmy konwencję, w której pokazujemy Piotra takiego jakim jest, dając mu dowolność w improwizacji, w tworzeniu scenariusza oraz kreowaniu tekstów tak, aby wypadł jak najbardziej wiarygodnie i naturalnie. Tylko wtedy nasze spoty będą dla fanów Piotra prawdziwe – mówi Dariusz Chwierut, Creative Group Head, Schulz Brand Friendly.
Na potrzeby kampanii internetowej przygotowano bannery oraz formaty wideo, które pojawią się w wysokozasięgowych serwisach onet.pl, vod.pl, youtube.pl, tvnplayer.pl, google.pl oraz na Facebook.com. Kampanie wspierają także działania PR. Strategię i kreację przygotowała agencja reklamowa Schulz Brand Friendly. Media zaplanował i zakupił dom mediowy IQ Media. Komunikacją PR i prowadzeniem fanpage’u zajmuje się agencja 38PR.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
– Naszym zdaniem Piotr Żyła idealnie wpisuje się w filozofię Beskidzkich, a więc marki prawdziwej i przyjaznej konsumentom. Na planie spotów reklamowych sportowiec świetnie się odnalazł, chętnie improwizował, a większość tekstów jest jego autorstwa. Poczucie humoru i naturalny sposób bycia Piotrka pozwolił na stworzenie ciekawej kreacji – mówi Artur Klęczar, dyrektor marketingu firmy Aksam.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Firma Aksam, która po raz pierwszy zdecydowała się na kampanię telewizyjną, to lider w sprzedaży detalicznej słonych paluszków w Polsce – w 2012 roku posiadała 38,94% udziału w rynku. Firma istnieje od 1993 roku i oferuje szeroki wachlarz tradycyjnych słonych oraz słodkich przekąsek. Spoty z udziałem znanego skoczka – Piotra Żyły – promować będą słone przekąski marki Beskidzkie: paluszki, chipsy i orzeszki.
Szeroki wachlarz produktów Beskidzkich obejmuje zarówno tradycyjne chrupiące przekąski, jak i słodkie – w postaci krówek i cukierków. Produkty marki Beskidzkie, których jest 29 rodzajów, dostępne w Polsce, ale również na 21 rynkach całego świata, m.in. we Włoszech, USA, Kanadzie czy Azerbejdżanie.
Marka od 2009 roku angażuje się także w dodatkowe działania związane ze sportem. Jest sponsorem drużyny hokejowej Unia Oświęcim, która jest wielokrotnym mistrzem Polski.