Na pomysł wpadli właściciele firmy Cup Solutions. We współpracy z miejskimi kawiarniami wprowadzili na rynek kubki wielokrotnego użytku, które następnie mieszkańcy mogą zwracać w specjalnych automatach.
Zobacz również
Jak to dokładnie działa? Otóż klient, kupując kawę, płaci kaucję za kubek w wysokości 1 euro. Gdy zaś zwróci go do automatu, kwota wraca na jego konto bankowe.
Kubki, które znajdą się w automatach, są następnie myte i ponownie trafiają do wybranych kawiarni.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Do akcji włączyło się już prawie 65 lokali, w tym także sieciowe kawiarnie. Wzięciem udziału w programie zainteresowane są też takie marki, jak Shell czy McDonald’s. Co istotne, w całym Wiedniu w użyciu jest już ponad 70 tys. kubków Cup Solutions.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Starbucks podejmuje konkretne kroki w celu ograniczenia liczby odpadów – w ubiegłym roku marka prowadziła testy kubków na wynos wielokrotnego użytku, które klienci mogliby zostawiać w specjalnych kontenerach po wypiciu napoju.
PS2
W lipcu 2019 roku na pl. Bankowym i przy ul. Ząbkowskiej pojawiły się pierwsze z dziesięciu recyklomatów. Mieszkańcy Warszawy w zamian za wrzucenie do maszyn pustych butelek bądź puszek, otrzymają punkty wymienne na nagrody – w tym m.in. zniżki na wydarzenia czy napoje.