W gustach kulinarnych Polaków zachodzą duże zmiany. Wg serwisu Foodpanda.pl, spośród 10 najpopularniejszych restauracji, najchętniej wybieranych przez jego użytkowników, zaledwie dwie to pizzerie. Natomiast co trzecia potrawa zamawiana obecnie w internecie, to danie orientalne. – Chiny, Indie, kuchnia wietnamska – to smaki, które coraz częściej goszczą na polskich stołach. Obok nich możemy znaleźć tradycyjny polski żurek lub schabowy, gdyż właśnie te rodzime specjały zamawia w sieci 20 proc. osób – zauważa Michał Rokosz z Foodpanda.pl.
Tymczasem na mieście…
Polacy zdecydowanie nie są bywalcami restauracji – tylko co dziesiąty minimum raz w tygodniu „je na mieście”. Ponad 40 proc. odwiedza lokale gastronomiczne raz na 2 lub 3 miesiące, jednak większość korzysta z tego przywileju jedynie raz w roku. Wiele restauracji w swoim menu nadal proponuje pizzę, gdyż wciąż jest ona chętnie zamawianym przez nas daniem. Każdy zna jej smak, nie wymaga długiego czasu oczekiwania, jest zazwyczaj w przystępnej cenie. Składając zamówienie na miejscu, w danej restauracji, mamy dodatkowo ograniczony wybór, związany z rodzajem restauracji i serwowanych w niej dań. Problem ten nie istnieje w przypadku zamawiania przez internet. – Mając do wyboru restaurację, do której dojazd zajmie nam godzinę lub zamówienie jedzenia z dowozem, prawie każdy wybierze tę drugą opcję – mówi Jeremi Dujaque z warszawskiej restauracji Smaki Woka.
Zobacz również
W domu, w biurze, w korku – przez internet
Rosnącą systematycznie liczba aktywnych użytkowników sieci, a także duża popularność e-zakupów sprawia, że coraz chętniej wykorzystujemy internet również do zamawiania jedzenia. Możliwość zapoznania się z ofertą wielu restauracji z najbliższego otoczenia w jednym miejscu, jest dodatkowym atutem. – Nasza usługa wprowadza nową jakość na polski rynek. Oprócz standardowego złożenia zamówienia, klient porównuje oferty lokali gastronomicznych z najbliższej okolicy. Dodatkowo wspiera się rekomendacjami użytkowników, gdyż każdy z nich może ocenić jakość świadczonych usług oraz smak potraw. Ważny jest też dokładny czas dostarczenia posiłku, który określamy dla każdej restauracji – dodaje Michał Rokosz z Foodpanda.pl. W latach 90. dla statystycznego Polaka zamówiona przez telefon pizza, była nie lada atrakcją. Dzisiaj to już za mało. Telefon wypierany jest przez internet, a włoski specjał zaczynają zastępować inne kuchnie. Jesteśmy też coraz bardziej ciekawi „wielkiego świata” i staramy się dotrzymać mu tempa.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]