– W Facebooku wierzymy, że women empowerment nie jest modnym sloganem, ale przyszłością światowej gospodarki. Dlatego zdecydowaliśmy się uruchomić w Polsce program #SheMeansBusiness. Jego celem jest inspirowanie kobiet do kreatywności i odwagi w prowadzeniu własnych firm. Chcemy pomóc im w osiągnięciu wymarzonego sukcesu. To także przestrzeń, w której mogą budować cenne więzi z innymi liderkami, dzielić się swoją wiedzą i razem iść naprzód – mówi Agnieszka Kosik, dyrektor polskiego oddziału Facebooka.
Facebook przeszkoli w tym roku 720 właścicielek małych i średnich przedsiębiorstw. Dzięki uczestnictwu w spotkaniach, które odbędą się w pięciu polskich miastach – Warszawie, Gdyni, Poznaniu, Krakowie oraz Wrocławiu – dowiedzą się jak być obecne online i jak wykorzystywać cyfrowe narzędzia do promocji swoich firm.
Zobacz również
Wanda Buk, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Cyfryzacji podkreśla znaczenie kompetencji cyfrowych w działalności gospodarczej: – Obecność w Internecie to z jednej strony konieczność w prowadzeniu biznesu – tam przecież są dziś niemal wszyscy klienci. Ale przede wszystkim to ogromna szansa. Nigdy wcześniej małe i średnie firmy nie miały takich możliwości, żeby za pomocą smartfona czy komputera rozwijać swoją działalność i sprzedawać swoje produkty na taką skalę. Dzięki umiejętnemu wykorzystaniu narzędzi cyfrowych mogą dziś docierać ze swoimi produktami i usługami nawet w najdalsze miejsca świata.
Edukacja i networking
Podczas każdego z pięciu wydarzeń eksperci #SheMeansBusiness opowiedzą o możliwościach narzędzi dostępnych na Facebooku i Instagramie, które najlepiej odpowiadają na potrzeby różnych firm.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Uczestniczki szkolenia dowiedzą się jak wykorzystać narzędzia biznesowe Facebooka, żeby prowadzić atrakcyjny i prosprzedażowy profil swojej firmy. Dodatkowo dowiedzą się jak budować relację ze swoimi klientami poprzez tworzenie ciekawej narracji na temat swojego biznesu w Instagramie. Zapoznają się też z darmowymi aplikacjami, które pomogą im w tworzeniu atrakcyjnych materiałów reklamowych przy użyciu telefonu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Raport Copenhagen Economics zrealizowany w Europie na zlecenie Facebooka wskazuje, że firmy założone przez kobiety częściej niż firmy założone przez mężczyzn korzystają z aplikacji Facebooka, aby docierać do swoich klientów. 58% ankietowanych firm założonych przez kobiety zadeklarowało, że aplikacje Facebooka pomogły im rozpocząć działalność, a 66% z nich stwierdziło, że aplikacje pomagają tworzyć miejsca pracy na rynku lokalnym.
Nie zabraknie także miejsca na networking i dyskusje, w których uczestniczyć będą twórczynie marek, które osiągnęły sukces, takich jak Whisbear, UltraMaszyna, Berries&Co czy Glov.
Podążając za marzeniami
Partnerem projektu #SheMeansBusiness jest Sieć Przedsiębiorczych Kobiet – fundacja, której celem jest propagowanie idei przedsiębiorczości wśród kobiet oraz wspieranie rozwoju i promocja ich firm.
– #SheMeansBusiness pokazuje, że warto czerpać inspirację z kobiet, które pokonują przeszkody, podążają za marzeniami i na nowo definiują to, czym jest sukces – uważa Katarzyna Wierzbowska, prezeska Sieci Przedsiębiorczych Kobiet.
#SheMeansProgram to globalna inicjatywa Facebooka, mająca na celu zachęcenie przedsiębiorczych kobiet do połączenia sił i wzajemnej pomocy w zakładaniu i rozwijaniu działalności gospodarczej. Od czasu rozpoczęcia programu w 2016 r. firma wspierała kobiety poprzez szkolenia i mentoring i przeszkoliła (osobiście i online) ponad 500 000 kobiet na 48 rynkach na całym świecie.
Inauguracja projektu #SheMeansBusiness odbędzie się w Warszawie, w Przestrzeni from Facebook, 31 stycznia 2020 roku.