O planach stworzenia „katolickiego Netfliksa” mówiło się już jakiś czas temu, lecz dopiero teraz platforma oficjalnie rozpoczęła działalność. Katoflix, bo taką nazwę nosi nowy serwis VOD, prowadzony jest przez krakowskie Studio Katolik, które kontrolowane jest przez Zgromadzenie Zakonne Salwatorianów. Znajdziemy tam filmy, których celem jest promocja chrześcijańskich wartości.
Zobacz również
Serwis reklamowany jest jako katolicki odpowiednik Netfliksa. Co ciekawe, nie tylko nazwa jest łudząco podobna do tej amerykańskiej platformy, lecz także wygląd Katofliksa. Różnice natomiast widać w sposobie płacenia za treści wideo, bowiem w tym przypadku każdy użytkownik płaci jednorazowo za wybrany przez siebie film – ceny za poszczególne produkcje oscylują w granicach od 6 do 11 złotych.
Biblioteka filmów została natomiast podzielona na pięć kategorii: filmy dokumentalne, fabularne, wywiady, seriale oraz „nowa jakość życia”. Jak zapowiadają twórcy platformy, co tydzień w serwisie VOD będzie pojawiać się 5 nowych produkcji.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Co ciekawe, Katoflix to nie pierwszy taki serwis VOD – na polskim rynku istnieje już bowiem platforma Dominikanie.pl, która przypomina z wyglądu Netfliksa i również oferuje treści wideo o tematyce religijnej.
PS
Zachęcamy do sprawdzenia ciekawych kampanii zrealizowanych przez Netfliksa.
PS2
Już co drugi Polak (64% internautów) w wieku 16+ ogląda seriale w sieci – pokazuje VideoTrack, cykliczne badanie agencji Wavemaker. Polskim e-widzom w krew wszedł binge-watching, wciąż najbardziej cenią amerykańskie produkcje, a za najlepszych producentów seriali uważają Netflix i HBO.