Rozpoczęcie kampanii zbiega się z pierwszą odsłoną badań naukowych na temat pozytywnego wpływu zabawy z dziećmi na rodziców i dziadków, przeprowadzonych przez dr Jacqueline Harding z University of Middlesex w Wielkiej Brytanii.
Dr Harding, która zapoznała się z ponad setką artykułów naukowych z zakresu neurologii i psychologii behawioralnej, stwierdza, że czas zabawy powinien być postrzegany jako „antidotum” na stres dorosłych.
Zobacz również
– Istnieje mnóstwo badań dotyczących istoty wartości zabawy dla dzieci, ale wciąż niewiele wiemy o pozytywnych skutkach zabawy dla dorosłych. Analizując badania naukowe w różnych dziedzinach związanych z zabawą, zaczynamy zdawać sobie sprawę, że dorośli mogą czerpać z niej ogromne korzyści, takie jak obniżenie poziomu hormonów stresu czy zwiększenie dobrego samopoczucia. Starszym pokoleniom aktywna zabawa może pomóc w zapobieganiu pogorszenia funkcji poznawczych, które postępują z wiekiem. A wszystko to przez zabawę – tłumaczy Harding.
Kampania „Bądźmy dziećmi” obejmuje serię spotów wideo, działania social media oraz współprace z influencerami, w których ukazane zostały ulubione zabawki Fisher-Price na przestrzeni 90. lat.
W filmie możemy również usłyszeć 60-sekundowy manifest marki w wykonaniu aktora Johna Goodmana. Goodman został przedstawiony jako klasyczny rolnik z kolekcji Little People, spacerujący wśród postaci inspirowanych kultowymi zabawkami Fisher-Price, takimi jak Telefonik dla Gadułki czy uwielbiany przez dzieci Szczeniaczek Uczniaczek. Dodatkowe spoty skupiają się na konkretnych produktach i przedstawiają magię tego, co dziecko widzi i czuje podczas zabawy.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Kampania rusza w Polsce z końcem lutego i potrwa do końca 2020 roku. Działania wspierające to między innymi kampania TV, działania social media i współpraca z ambasadorami marki.
Słuchaj podcastu NowyMarketing