Niedawno pisaliśmy o słoweńskim artyście, który przerobił logotypy znanych marek, by bardziej odpowiadały obecnym czasom. W ten sposób słynne dwa koła firmy Mastercard zostały od siebie nieco oddalone, a charakterystyczna syrena z logo Starbucksa otrzymała maseczkę ochronną.
Były to oczywiście jedynie projekty słoweńskiego grafika, a nie faktyczne zmiany wprowadzone przez marki. Nie można jednak tego samego powiedzieć o brazylijskim oddziale sieci McDonald’s, który naprawdę postanowił przerobić swoje logo, by nawiązywało do sytuacji, w której aktualnie znajduje się cały świat – słynne dwa złote łuki w logotypie zostały bowiem rozdzielone.
Zobacz również
Celem tego działania była chęć zwrócenia uwagi społeczeństwa na to, jak ważne jest zachowywanie bezpiecznego dystansu społecznego, czy też nie wychodzenie z domu, jeżeli nie ma takiej potrzeby, w związku z pandemią koronawirusa.
PS
Koronawirus rozprzestrzenia się coraz szybciej i zbiera coraz większe żniwa. W celu wyjścia naprzeciw tej trudnej sytuacji wiele marek zdecydowało się wesprzeć swoich klientów na różne sposoby.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
PS2
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W 2018 roku Coca-Cola obchodziła 80-lecie swojego istnienia w Australii. Z tej okazji marka postanowiła odwrócić swoje logo do góry nogami.