W obliczu panującej pandemii każda para rąk i każde działanie jest na wagę złota. Doskonale zdają sobie z tego sprawę dwie popularne firmy z branży modowej, które postanowiły aktywnie włączyć się w walkę z koronawirusem.
Francuski koncern LVMH – właściciel takich marek, jak Louis Vuitton, Prada czy też Dior – ogłosił, że w swoich fabrykach, w których do tej pory powstawały luksusowe perfumy znanych brandów, rozpoczął produkcję żeli antybakteryjnych, niezbędnych do walki z koronawirusem. Te następnie zostaną przekazane władzom Francji, a także Assistance Publique-Hôpitaux de Paris, czyli największemu systemowi szpitali w Europie. Przedstawiciele koncernu poinformowali, że pierwsza partia produktów ma trafić do francuskich instytucji medycznych jeszcze w tym tygodniu.
Zobacz również
Natomiast Grupa Calzedonia postanowiła przeorganizować swoje dwie fabryki – jedną we Włoszech, drugą w Chorwacji – w taki sposób, by rozpocząć w nich produkcję maseczek ochronnych i fartuchów medycznych dla szpitali w Weronie. W tym celu włoska firma zakupiła specjalne maszyny do stworzenia linii półautomatycznej, a także przeszkoliła operatorów maszyn do szycia w nowym typie produkcji.
Firma przewiduje, że początkowo możliwa będzie produkcja nawet do 10 tys. maseczek dziennie.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
To jednak nie jedyne marki z branży modowej, które aktywnie włączyły się w walkę z koronawirusem – firma produkująca odzież sportową 4F przekazała już szpitalowi klinicznemu MSWiA w Warszawie 300 par gogli, z których będą korzystać lekarze, zajmujący się osobami zarażonymi koronawirusem. Przedstawiciele brandu zapowiedzieli także, że począwszy od 14 marca br., 20% z dziennego obrotu zostanie przeznaczone na pomoc w walce z koronawirusem. Więcej na temat podobnych działań znanych marek możecie przeczytać tutaj.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Redakcja francuskiej edycji magazynu Elle postanowiła podziękować lekarzom oraz pielęgniarkom za ich walkę z koronawirusem i wypuściła specjalną edycję czasopisma, która jest jednocześnie przewodnikiem o pracy, kulturze i szkole w czasie pandemii.