Hitem sprzedażowym pierwszego kwartału 2020 okazują się klasyczne chodaki Crocs. Nosi je wielu przedstawicieli branży medycznej, tym bardziej, że Crocs od początku pandemii przekazał im 450 tys par butów w ramach wsparcia. Także w Polsce. Te chodaki są niezastąpione kiedy komfort i łatwość czyszczenia stają się bardzo istotne na pierwszej linii frontu. Są także pierwszym wyborem wielu innych osób pozostających w tym czasie w domach. Pojawiają się też na zdjęciach influencerów.
Firma badawcza NPD podała, że sprzedaż obuwia modowego w USA spadła w marcu o 24% we wszystkich kategoriach oprócz kapci, w porównaniu z pierwszym kwartałem 2019 r. Kategoria, która najmniej ucierpiała, to obuwie rekreacyjne, w tym wygodne chodaki Crocs. Co więcej Crocs to jedyna marka wśród badanych, która odnotowała wzrost sprzedaży w marcu. Wprawdzie sprzedaż w sklepach była mniejsza, gdyż wiele z nich zostało zamkniętych ale wzrosła sprzedaż hurtowa i on-line.
Zobacz również