Po które marki kosmetyczne sięgają Polacy?

Sięgając po kosmetyki do pięlęgnacji włosów, najczęściej wybieramy marki Nivea oraz L’Oréal Elséve. Wśród kosmetyków do pielęgnacji skóry największym zaufaniem darzymy produkty marki Nivea oraz Ziaja. Dokonując wyboru kosmetyków kolorowych/zapachowych skłaniamy się ku markom Nivea oraz Adidas.
O autorze
2 min czytania 2013-05-15

Sięgając po kosmetyki do pięlęgnacji włosów, najczęściej wybieramy marki Nivea oraz L’Oréal Elséve. Wśród kosmetyków do pielęgnacji skóry największym zaufaniem darzymy produkty marki Nivea oraz Ziaja. Dokonując wyboru kosmetyków kolorowych/zapachowych skłaniamy się ku markom Nivea oraz Adidas. Zakupy najchętniej robimy w drogeriach Rossmann.

Wyniki badania European Trusted Brands 2013 pokazują, że Polacy cenią marki kosmetyczne przede wszystkim za jakość i zrozumienie potrzeb klienta. Dlaczego wspomniane atrybuty są dla nas tak ważne? Produkty kosmetyczne to wyjątkowa grupa artykułów. Muszą być sprawdzone, bezpieczne, mają za zadanie pielęgnować, w żadnym wypadku nie szkodzić. Skóra każdego człowieka jest wrażliwa, dlatego – niezależnie od jej typu – kosmetyki wybieramy bardzo uważnie. Wszyscy lubimy używać sprawdzonych preparatów. Wiemy jednak, jak ciężko jest wybrać wymarzony produkt spośród setek podobnych artykułów, które proponują nam różni producenci. Często po wielu próbach wracamy do marek, które spełniają nasze oczekiwania i oferują wysoką jakość, co przekłada się na zadowolenie z ich stosowania. Marki, które oprócz wysokiej jakości, wsłuchują się w potrzeby klientów, zyskują największe zaufanie. Najlepsze z nich zostały nagrodzone w badaniu European Trusted Brands 2013.

W kategorii Kosmetyk do pielęgnacji włosów Złote Godło powędrowało – podobnie jak w ubiegłych latach – do marki Nivea, którą wybrało 12% ankietowanych biorących udział w badaniu. Respondenci w tej kategorii często wymieniali również marki Garnier Fructis (11%) oraz L’Oréal Elséve (niecałe 11%). Marka L’Oréal Elséve została szczególnie doceniona przez respondentów za jakość, wizerunek oraz zrozumienie potrzeb klienta i jest tegorocznym laureatem Kryształowego Godła.

Zwycięzcą Złotego Godła w kategorii Kosmetyk do pielęgnacji skóry została, po raz piąty w historii badania, marka Nivea, uzyskując 39% głosów. Marka ta zwyciężyła we wszystkich 12 krajach objętych sondażem. Kryształowe Godło otrzymała marka Ziaja wyróżniona przez respondentów za jakość, stosunek wartości do ceny, zrozumienie potrzeb klienta oraz społeczną odpowiedzialność.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Marka Nivea w tegorocznej edycji badania European Trusted Brands zwyciężyła również w kategorii Kosmetyk zapachowy/kolorowy (11%), detronizując zwycięzcę z poprzednich lat – markę Avon (7%). Marka Adidas,laureat Kryształowego Godła, została doceniona za jakość, zrozumienie potrzeb klienta i społeczną odpowiedzialność.

W kategorii Pasta do zębów największym zaufaniem Polaków cieszy się marka Colgate (38%), tegoroczny laureat Złotego Godła. Markę Blend-a-med wybrało 27% biorących udział w badaniu. Respondenci cenią markęBlend-a-med za wysoką jakość, silny wizerunek, zrozumienie potrzeb klienta, a także za społeczną odpowiedzialność. W tym roku nagrodzili ją Kryształowym Godłem.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W kategorii Drogeria zwyciężyła marka Rossmann,która zdobyła 66% głosów, dystansując drugą najczęściej wymianą markę – Natura (11%), a także markę Sephora (4%). Marka Rossmann została bardzo wysoko oceniona za jakość, wizerunek, zrozumienie potrzeb klienta oraz stosunek wartości do ceny i uzyskała Kryształowe Godło European Trusted Brands. Wyróżnienie to marka Rossmann zdobyła również w 2012 roku.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się