Aktualna sytuacja związana z pandemią koronawirusa budzi stres, niepewność i poczucie zagrożenia. Dorośli stracili poczucie stabilności oraz kontroli, co niestety w wielu przypadkach doprowadziło do eskalacji agresji i wyładowywania się na najbliższych. Przymusowa izolacja pogłębia problem i sprawia, że osoby doświadczające przemocy są od tygodni uwięzione ze swoimi oprawcami w jednym domu. Dane udostępniane przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę, prowadzącej Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111, potwierdzają skalę problemu.
– Tegoroczny marzec był rekordowy pod względem liczby odebranych wiadomości i podejmowanych przez naszych konsultantów interwencji chroniących zdrowie lub życie dzieci. W 3. miesiącu 2020 roku, kiedy Polskę dotknęła pandemia, a rząd zaczął wprowadzać niezbędne ograniczenia, na nasz Telefon Zaufania zadzwoniło ponad 5000 dzieci, ponad 1000 zostawiło wiadomość tekstową, a w niemal 100 przypadkach musieliśmy interweniować. W kwietniu sytuacja nie uległa znacznej poprawie – odebraliśmy prawie 4000 połączeń i odpisaliśmy na niemal 1500 wiadomości – mówi dr Monika Sajkowska, prezeska zarządu Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę.
Zobacz również
Przemoc domowa jest teraz problemem jeszcze większej wagi, a anonimowa, kompetentna pomoc, której mogą udzielić pokrzywdzonym konsultanci linii pomocowej Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę, to jedna z niewielu form wsparcia, na jaką mogą liczyć aktualnie najmłodsi. Marka NAGO pragnie zwrócić uwagę na ten problem i uświadomić swoich odbiorców, że zbliżający się Dzień Dziecka nie dla wszystkich będzie radosny i przepełniony miłością.
By wesprzeć funkcjonowanie Telefonu Zaufania dla Dzieci Młodzieży 116 111, od 30.05 do 01.06, 40 zł z każdego zamówienia powyżej 50 zł, będzie przekazywane na konto Fundacji, właśnie na cel usprawnienia działania linii pomocowej. Kwota 40 zł nie jest przypadkowa. Tyle właśnie wynosi koszt ok. 4 połączeń w Telefonie Zaufania 116 111 i tylko tyle potrzeba, by być może uratować życie lub zdrowie 4 dzieci.
Tak samo, jak w przypadku zaangażowania się w akcję wspierającą samotnych seniorów i tym razem, NAGO zwraca uwagę na problem, z którego można nie zdawać sobie sprawy, ponieważ ma miejsce w domach, za zamkniętymi drzwiami. Ważne, by jak najwięcej osób uświadomić w danych kwestiach i dać każdemu szansę do wpłynięcia na poprawę sytuacji.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing